tisdag 1 juni 2010

Nerräkningen...

...till semestern har börjat och nu är det bara 13 tidiga morgonuppstigningar kvar tills det blir 4 sköna veckor med sovmorgon varje dag!

Jag är helt klart inte ensam om att längta efter sol och värme. Regnet fick dessutom lov att ställa in söndagens "långpass" och det blev filmtittande med tillhörande chips istället. Vi var verkligen onyttiga och längtan efter löpningen blev ännu större.

Då det så klart regnade idag också så bestämde mannen och jag att det fick bli gym och löpband. Kändes inte alls lockande att springa 5 km på detta sätt men ikväll skulle ingenting få komma emellan...men det var lite gnälligt ett tag då de bra löpbanden var upptagna, det dåliga löpbandet var lika dåligt som vanligt, batteriet i Ipod:en började ta slut, chipet och mottagaren till Ipod:en pratade inte med varandra osv. Det slutade med att jag tog jackan och gav mig ut i regnet...

På programmet så stod det att man kunde dela upp 5 km:s rundan i 18 min löpning, 3 min rask gång och sen 14 minuter löpning. Kunde idag inte motstå detta men kortade ner "vilan" till knappt 2 minuter.

Benen kändes mycket bättre idag i jmf med i torsdags då mitt högra ben var dumt, stumt och tungt. Idag gick det dock inte fort alls men det gick framåt....

På torsdag lutar det mot att löpningen blir utbytt mot innebandy men det beror på vädret. Är det strålande sol så skall jag istället ge mig ut i Pildammsparken.

See you soon

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Du är så duktig SOfie! =) Det behöver inte alltid gå snabbt, tycker inte jag i alla fall.. Ibland känner jag att längden i tid på passet är minst lika viktigt..
Antar att Du följer make D tillSthlm på den STORA dagen.. Hoppas Du får en kanonhelg och hejja från mig med!
KRAM

Sofie sa...

Pernilla, håller med dig om att det inte tvunget är hastigheten som man skall fokusera på och det brukar jag inte göra men igår kändes det som om benen rörde sig extra långsamt...

Följer absolut med till huvudstaden men jag räknar inte med att se honom. Dock lovar jag att jag ändå skall heja och då så klart från dig också!

Önskar dig också en skön och solig helg!

Kramar ; ) Sofie