söndag 13 juni 2010

Mål nr 1 – 10 000 meter

Så nu har jag anmält mig till mitt livs första mil lopp, Kåsebergaloppet som äger rum den 14 augusti och i september skall jag springa mitt andra, Skanörsmilen.

Idag skulle jag ha sprungit 8 km men bytte faktiskt ut detta mot 3,5 mil på cykel istället. Imorgon blir det styrketräning, på tisdag skall löpardojjorna på, onsdag får jag tyvärr hoppa träning och på torsdag blir det löpning igen.

När vi kommer till söndagen så finns det inte någon möjlighet att byta passet mot något annat. Då skall jag springa!!! Och då blir det 8-8,5 km skönt uppdelat i 3x16 löpning i lugn fart med hela fem minuters rask gång mellan.

Semestern närmar sig med stormsteg och det är endast fem tidiga morgonar kvar. Så härligt!!! Det enda som man nu skulle kunna önska sig är vackert väder men....har man bra kläder så finns det väl inte något dåligt väder.....så det är kanske en ursäkt för en trevlig shoppingrunda? Det eller restresa?

See you soon

4 kommentarer:

Petra sa...

Harligt! Visst ar det motiverande nar man registrerat sig for ett lopp! Hoppas semestern blir mysig!

Anonym sa...

Det kommer säkert att gå bra. Loppen är verkligen motivationshöjande.

Pernilla Hult sa...

Roligt med lopp! Det kommer att gå hur bra som helst.. Go Go Go! =)
Kram

Sofie sa...

Ja det är verkligen motiverande att ha lopp framför sig!

Jag skall förhoppningsvis ha hunnit med minst 7-8 träningspass i "trakterna" av en mil innan det är dags vilket bör höja självförtroendet....

; ) kramar Sofie