söndag 27 juni 2010

Vila, vilja, orka...

Vet att det inte är tillåtet (enl mannen min) att räkna ner semestern och det väljer jag därmed att inte göra men jag kan konstatera att endast 7 dagar har passerat och det är låååångt mycket mer än halva semestern kvar - Yeeeees! Och det finaste av väder har vi också välsignats med vilket inte gör livet ett dugg sämre.

Känner mig helt nedvarvad, totalt avslappnad och det känns som en evighet sedan jag jobbade - precis som det skall vara med andra ord.

Idag var det dags för årets första tur till stranden och vi hade ett par riktigt sköna timmar dock utan bad. Det var liksom inte tillräckligt varmt (OBS! Jag klagar inte!) för att jag skulle ta det steget men doppade fötterna till stor belåtenhet. Det kommer ganska troligt bli en tur dit varje dag och det ser jag mycket fram emot. Visst vi har en skön trädgård som vi kan sitta i men den totala avkopplingen som sätter in på stranden är oslagbar.

Efter stranden så blev det lasagne på favoritstället Da Aldo i Falsterbo som har supergod mat i skön miljö. Därefter så gav vi oss hem för att ganska omgående ge oss ut på varsin löparrunda på ca 8 km. Tanken var att vi skulle börja rundan tillsammans men jag kände inte alls för att ge mig ut på direkten utan satte mig istället på trädäcket med min bok och ett glas rosévin.

När Daniel var tillbaka så var det min tur och jag drog lite lätt motsträvigt på mig löparkläderna, dojjorna och utrustade mig med D:s superklocka för att jag skulle kunna hålla koll på mina intervaller. Sen fanns det liksom inte någon återvändo utan det var bara att ge sig ut på "långtur" vilket innebar samma upplägg som förra helgen.

Det blev 8,4 km och jag var rejält varm när jag kom tillbaka men också extremt nöjd över att jag klarade av att få igång kroppen från det otroligt lugna tempo som den gått i resten av dagen. Från vila till vilja och orka...

See you soon

Inga kommentarer: