torsdag 17 juni 2010

Svajig start

När jag vaknade idag och satte mig på sängkanten så kände jag mig lite lätt svajig men inte så mycket så att jag gjorde någon större notering av det utan jag tänkte att jag reste mig nog lite hastigt...

Jag tog mig ner för spiraltrappan och tyckte mig känna ett visst drag åt ena hållet och efter en runda in i duschen var jag helt säker på att jag inte var i ett helt stabilt upprätt läge.

Detta har hänt en gång förut men då var det värre och jag var verkligen yr och kunde knappt gå utan att det gungade rejält. Då åkte vi till vårdcentralen och en läkare gjorde en ganska grundlig undersökning och konstaterade att det inte var något fel på mig. Troligtvis hade det utlösts av stress....

Så med andra ord så utgår jag lite lätt från att det är samma sak nu. Jag har inte varit så stressad på mitt arbete men privat så har det varit ganska mycket på sistone och semestern kommer därför väl till pass.
Då jag kände mig bättre och bättre desto mer av dagen som passerade så ville jag ge mig på kvällens skogspass. Jag skulle ta mig fram 1 km lugnt, 3 km lite snabbare och 1 sista km lugnt.

Jag valde 7 km slingan och tänkte att jag skulle springa de första fem och gå de sista två. Men det var inte så lockande utan jag hoppade istället över backarna dvs. i dem gick jag och sedan sprang jag resten. Troligtvis så fick jag ihop åtminstone 6 km och det är ju hursomhelst mer än jag skulle springa...så jag är nöjd!

Är också väldans nöjd med det faktum att jag har mina löprundor tre gånger i veckan vilka kommer motverka "semestersvullandet". Dock kommer jag även mysa, njuta och sitta "mycket" stilla då jag har en hel hög med nya bra pocketböcker som jag längtar efter att ge mig i kast med...

See you soon

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa jag läser också mycket på semestern. Fast bäst är det när vi reser bort. Då kan jag streckläsa flera böcker på en vecka.
Härligt.

Ha en skön semester :)

Pernilla Hult sa...

Mysigt med en runda i skogen! Sånt kan jag längta efter..
KRAM

mikael sa...

Visst kan det vara stress du beskriver. När jag fick min panikångest så var kraftig yrsel första tecknet. Trodde först jag hade blodsocker fall.
Ta det lugnt och lyssna på din kropp

Sofie sa...

Peter, visst är det helt underbart när man reser iväg och bara får lov att låta sig dras in helt i bokens värld. Jag streckläser också bok efter bok när vi är iväg, trevligare resesällskap än mig är nog lätt att finna...

Pernilla, ja en runda i skogen är verkligen inte fel! Synd bara att där är så otroligt många och långa backar....men det löste jag ju bra...

Mikael, lovar att jag skall ta det mycket lugnt nu på semestern och lyssna inåt...vilket nog kommer resultera i många sköna stunder med bok i handen samt ett antal turer med dojjorna på.

Ha det bäst!

; ) Sofie