tisdag 8 juni 2010

Date med Newton

Ikväll hade jag en speed date med Newton fast ändå längre än någon gång innan. Det står ju att man skall vänja sig långsamt och trappa upp användandet efter hand.

Jag har känt mig lite stressad då jag inte riktigt har fått till några extra rundor tillsammans med ordinarie pass. Denna veckan passar det dock bra att bara ha dessa på fötterna då jag endast skall springa 3 km två av dagarna.

De senaste gångerna när jag har varit ute och provsprungit så har jag fått en ganska obehaglig och konstig känsla under båda framfötterna. Jag tror att det har att göra med att jag har hållit för lågt tempo och att fötterna därför har varit längre stund mot marken. Idag så sprang jag ganska mycket snabbare och fick faktiskt nästan inte några känningar alls.

Så på torsdag har jag en ny date och jag ser fram emot att träffa Newton igen. På söndag däremot så är det mitt första långpass/8 km och då får jag ta mina vanliga skor istället. Innan långpasset så skall jag hinna med en 3,5 mils cykelrunda tillsammans med kollegor. Så det blir en ganska så aktiv dag....

Det känns tyvärr inte som att det blir så mycket styrketräning denna veckan heller men man kan ju inte hinna med allt och jag får ta nya tag nästa vecka.

See you soon

4 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Spännande med Newton! =)
Tycker Du är duktig som fått sån ordning på springandet!! Om Du inte hinner styrketräningen den här veckan gör väl inget.. Du får byta den mot cyjekturen med kollegorna.
Lycka till på långturen i helgen!

Kram

Maribella sa...

Tror du att du skulle kunna skicka hit Newton sedan? Jag behöver nog en dejt med honom för att komma igång igen!

Kram, och tusan vad du är duktig!!

Sofie sa...

Pernilla, kör på din linje och byter rakt av styrketräningen mot cykelturen. Tack för lycka till:et, det kan behövas....

Maribella, jag skall prata med herr Newton och jag tror nog inte att han har några som helst problem att svänga förbi dig, när får han komma?

Kramar tillbax till er!

Sofie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.