torsdag 6 maj 2010

Nya jag...

...joggar alltså tre gånger i veckan och gillar det!

Är inne på femte veckan och jag har utöver de fyra veckorna kört upprepningar
då jag inte var helt nöjd med genomförandet.

Innan jag började så bestämde jag mig för att om jag genomförde alla
träningarna, förbättrades och även kände att detta var något som jag skulle fortsätta med, då skulle jag unna mig ett par nya skor. Och då så klart löpardojjor.

Så i måndags började mina tankar på allvar ta form och mitt sikte var inställt på ett par Nike Elite+. Om de hade haft dem på Stadium som jag besökte i tisdags, ja då hade de varit i min ägo.

Men så hände något annat...mannen min började "hinta" om Newtons.... Det kom fram att han hade tänkt köpa ett par till mig i födelsedagspresent och han kunde ju faktiskt ge dem till mig redan nu...

Så en beställning gick iväg och nu väntar jag tålmodigt på att ett paket innehållande dessa rosa fräckisar skall komma in i mitt liv!

Från och med söndag så börjar jag på 20 veckors programmet som min kära PT skrivet ut till mig. Det känns lyxigt och lite onödigt med 2 minuters rask gång mellan intervallerna så dessa pauser kommer jag korta ner. Utöver detta så är min plan att följa programmet då jag tror att det är något som jag behöver för att min träning skall få "struktur".

I lördags var jag fotograf på Sydkustloppet och det var supertrevligt både att se och vara en del av.

Fåglarna visade även i år vägen och utöver det så hade vi två herrar som gjorde sitt bästa för att löparna skulle veta i vilken riktning de skulle bege sig....

Jag blev nästan, bara nästan sugen på att själv springa när jag såg alla lättade och glada löpare passera mållinjen. Distansen är ju verkligen i längsta laget för lilla mig men jag ser faktiskt en möjlighet i att jag någon gång kommer göra det. Åtminstone om jag får göra det i mitt eget, kanske lite långsamma tempo.

See you soon

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan bara hinta om att du ska öka i lugnt takt. De där två minuterpauserna kan klara dig från skador senare. Se på mig ;)

Skynda långsamt. Det sägs att man ska öka max 10 % i månaden. Det har jag skrattat åt men inte längre.

Snart springer ni maror ihop. Bra jobbat men du har ju en bra coach :)

Pernilla Hult sa...

Läckra skor!!

Du har gjort det så bra som kommit igång med löpningen - så himla impad av Dig Sofie! *alla tummar upp*

Kram

Sofie sa...

Peter, du har helt rätt man skall ta det lugnt och det gör jag. Men då jag nu har genomfört 4 veckor där det i har varit 15 sekunders pauser som jag dock utökat till 30 sek så känns det som en evighet att "vila" i 2 minuter....men jag får kanske göra som du och programmet säger....

Man vill ju inte skada sig. Beklagar verkligen att detta har inträffat dig och satt en massa käppar i dina hjul! Lovar att jag skall göra mitt bästa för att jogga lite för dig osså.

Pernilla, visst är skorna fräcka! Vad roligt att jag lyckats impa på dig...Som du har förstått så är jag själv osså det och förvånad över att jag kan....

Fredagskramar till er ; )