torsdag 20 maj 2010

Äntligen...

Igår kom äntligen mina nya fina löpardojjor från Newton och idag har jag varit ute och provsprungit dom.

Min kära make följde med och instruerade samt betraktade mitt löpsteg så att jag satte ner fötterna rätt. De kändes otroligt lätta och jag ville springa snabbt... Klackarna under kändes lite märkliga men dom vänjer man sig nog snabbt vid.

Har förstått att man skall ta det lugnt och inte börja springa "långt" i dem direkt. Man skall endast springa ca 1,5 km ett par gånger i veckan de första två veckorna och sedan gradvis öka distansen efterhand som det känns bra för kroppen.

Idag var jag ute i ca 10 minuter i dessa innan jag var hemma igen och hoppade i ett par andra dojjor. Gav mig ut igen, sprang samma strecka fast längre denna gången och var ute i ytterligare 20 minuter. Totalt sätt så fick jag ihop 4 km vilket också var tanken för dagens pass.

Längtar till på tisdag nästa vecka då jag skall springa Blodomloppet 5 km. Det skall bli spännande att se hur jag klarar det. Vet om att det kommer vara väldigt mycket folk och jag har därför bestämt mig för att satsa på 30 minuter så att jag kan starta i första gruppen.

See you soon

4 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Du har ju blivit tokduktig på det här! =)

Ska bli spännande att läsa om Blodomloppet sen..

Kram

Petra sa...

Hoppas du gillar skorna!! AR saaa sugen pa ett par Newton-skor jag ocksa men man avradde mig i butik fran att kopa dem (pga mitt nuvarande loparsteg). Men de ar ju sa fina och om man ska ga efter din mans lovord sa ar de riktigt bra dessutom. Lycka till och sa ser jag fram emot en rapport sa snart du har sprungit in dig i dem!

Maribella sa...

Du kommer flyga fram i (blod)loppet!
Heja heja!!

Sofie sa...

Pernilla, tokduktig är väl lite att ta i.... ; ) Lovar rapportera om the blood race!

Petra, förstår att du är sugen och jag är väldigt spänd på att se hur snabbt jag vänjer mig vid dem och hur det kommer påverka min träning. Lovar rapportera om detta också! ; )

Maribella, tack för hejandet! Ser fram emot en flygtur! ; )

Ha en riktigt skön och solig helg!

Kramar Sofie