söndag 23 maj 2010

Svårt & lätt

Idag stod 42 minuter / 6 km på programmet och jag som hade tänkt springa in de nya skorna bestämde mig för att dela upp detta i två sekvenser.

Gav mig först iväg på ena hållet och allt kändes fantastiskt bra fram till jag vände efter 8 minuter...då började framfötterna kännas väldigt märkliga och strax därpå fick jag riktigt ont i magen. Jag klarade hålla mig springandes fram tills klockan släpat sig förbi 16 minuter och då fick jag ge upp och gå sista biten hem. Suck suck!!!

Efter ett skobyte till Nike Free gav jag mig ut igen och tänkte då att nu räcker det ju att jag springer ca 4 km alt. ca 26 min. Men det kändes så himla mycket bättre så jag fortsatte efter 2 km punkten och vände snarare närmre 3 km.

När jag var hemma igen så stod klockan på 34 minuter och jag hade fått ihop nästan 6 km. Så det blev ganska bra idag iaf, först en jobbig uppvärmningsrunda och sedan nästan den utsatta distansen men dock på lägre tid.

Nu ser jag mycket fram emot kära makens spagetti carbonara med ett glas rött vin till...

See you soon

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat och fin belöning.
Jag ska följa dig och dina nya skor för när jag ska börja om igen att springa så kanske jag kör framfotalöpning då hällöpningen frestade på en muskel som andvänd mycket i jobbet.

Vi får se hur det blir men du gör det bra. Måste bero på bra coachning eller ;)

mon amie sa...

Vad duktig du är!! Kramar

Pernilla Hult sa...

Skönt att Du kunde fortsätta trots att fötterna och magen bråkade.

Du kommer att bli riktigt grym på det här. D får kanske känna på motstånd snart =)

Bra jobbat tjejen!

Kramar