tisdag 11 maj 2010

Nöjd & belåten

Idag skulle jag jogga 21 minuter ihållande om jag kunde och om inte så skulle jag dela upp det i två intervaller. Men det gjorde jag inte utan jag joggade hela vägen upp till kyrkan och tillbaka igen. När jag var åter hemma så stod klockan på 24 minuter och sträckan blev på ett ungefär 4 km.

Tempot idag var något högre än vid tidigare turer men det kändes fantastiskt bra och inte tänkte jag mycket alls varken på återstående tid eller längd.

Såååååå himla nöjd & belåten och jag ser fram emot torsdagens repetition. Imorgon skall jag ta en runda om gymmet innan jag åker hem. Söndagens träningsvärk känns fortfarande och den påminner mig om att jag inte får glömma bort de där musklerna.....

Vad gäller uppsatta mål så har jag nu lyckats med det första som sattes för länge länge sedan och det var att jag skulle kunna springa dagens sträcka utan vila/gång. Nästa mål är att jag ta mig runt Blodomloppets 5 km utan några större problem.

Därefter så satsar jag nog på att ändå kunna springa en mil. Det känns faktiskt inte längre som en omöjlighet....

Tackar och bockar min kära man för att du förflyttade mig från blandade bloggar till träningsbloggar. Är så himla glad för att du finns vid min sida med din inspiration och dina glada tillrop. Ser också fram emot att min kondis skall förbättras så pass mycket så att vi skall kunna träna ihop när det passar....

See you soon

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh så härligt det låter.
Jag hoppas verkligen ni får till gemensamma träningar, åtminstånde ibland.

Det är härligt.

Bra jobbat.

IngelaMollly sa...

Men usch så onyttig jag känner mig nu...förkyld och ¨orörlig¨ ;-)

Pernilla Hult sa...

Bra jobbat Sofie! Det går ju bra det här.. Keep up the good work!

Blodomloppet fixar Du utan problem!! Milen kommer Du också att fixa!

Det är en speciell känsla när man "övervinner" sig själv - det tyckte då jag när jag lärde mig älska att springa..

Ha en bra dag!

Kram =)