tisdag 25 maj 2010

Blodomloppet

Ikväll så tog jag mig igenom årets första men absolut inte sista lopp. Det var precis som jag misstänkte ganska trångt i starten men inte alls så farligt som jag trott.

Jag gjorde mitt bästa för att inte bry mig om de andra löparnas högre tempo och kom ganska snabbt in ett bra tempo med skön känsla. Det kändes lite drygt i början och när 2 km skylten kom så trodde jag att vi hade kommit längre....men sen när 4 km skylten dök upp så undrade jag var i all sin dar de 2 km tagit vägen.

Inte en endaste gång stannade jag upp och gick och detta är jag mycket mycket nöjd med. Det är första gången jag springer så långt utan vila - Yes!!! Och det bästa i kråksången är att jag verkligen kände att jag skulle kunna springa längre.

Den totala sträckan var inte 5 km utan mer exakt 5640 meter och detta tog mig 36,38 minuter.

Avslutningsvis så kan jag säga - jag längtar till nästa lopp!

See you soon

5 kommentarer:

Daniel sa...

Bra jobbat!!! Synd jag inte kunde vara med och heja! :(

Anonym sa...

Va kunde inte Daniel vara med. Skäms på dig.

Nä jag skoja. Men vad bra det blev. Så nu är ni ju två löpare. Mycket kul ska ni nu få ihop.

Ha de bra båda :)

Sofie sa...

Daniel, du fanns med om än inte fysiskt - du är en sån skön inspirationskälla som finns med mig hela tiden!

Peter, Daniel var liksom tvungen att jobba.... Ja det är kul att jag osså har kommit igång och jag ser fram emot att kondisen skall förbättras ytterligare så att vi kan ge oss ut tillsammans.

Dock kommer Daniel ju alltid tycka att jag håller snigeltempo men men men...långsamt men säkert det kommer vara min melodi...

Kramar Sofie

Pernilla Hult sa...

Grattis Sofie! Vilket lopp! Kanonbra tid sprang du på med! =)
Jag hoppas att du går med rak rygg och är extra stolt över dig själv idag efter den prestationen!

Sofie sa...

Pernilla, tack för gratulationen! Tiden är jag inte mest nöjd med utan det faktum att jag faktiskt sprang hela vägen utan problem är det som gläder mig mest...

...tänk att lilla jag kunde det....

Kramar Sofie ; )