söndag 16 maj 2010

Snabba ryck...

Vaknade lätt orolig i själen och stressad pga att min kära far förhoppningsvis skall flytta om två veckor. Vi är inte riktigt säkra eftersom inte kontrakt på ny lgh och uppsägning av gammal lgh är klart men det lutar mot detta.

Väldigt snabba ryck och som ensam dotter så är det mycket att dra i vad gäller flytt, packning och städning. Är superdålig på att be om hjälp men lyckades till slut ringa till min kära kusin C och fråga om flyttstädningen....och hon sa så klart att hon ville hjälpa mig.

Imorgon hoppas jag att saker och ting faller på plats så att jag kan koppla av. Har inte några större problem med att jobba fysiskt för att hjälpa pappa men dessa grubblerierna sliter ut mig helt.

Det har varit väldigt sociala dagar sedan i fredagskväll då vi styrde kosan mot Småland och firandet av min morbror som fyllde 65 år. Vi hann träffa 18 släktingar, 24 hundar och 5 katter innan vi körde hemåt igen på lördagsmorgonen och då åkte vi direkt till Daniels kära mor och mormor som firade sina födelsedagar med en gemensam lunch.

Mätta och väldigt belåtna åkte vi därefter vidare till vänner i stan som bjöd på indisk mat...och öppnade slutligen vår egen ytterdörr kl. 01.00 och landade mjukt i sängen kort därefter.

Idag bjöd goda grannar på lunch och därefter var det bara till att dra på sig löparkläderna för att ge sig ut och göra av med något av allt det man hunnit stoppa i sig de senaste 48 h...

Idag stod det 5 km på 35 minuter på programmet och jag tog erbjudandet om att dela upp passet i tre intervaller, 15/10/6 minuter med 2 minuters vila emellan. Jag var ute i 38 minuter och han med ca 5,5 km. Benen var lite tyngre idag och en bra bit in i passet så hade jag lite onda känningar långt ner i vaderna.

Nu sitter jag nöjd i soffan och funderar på hur kall mannen min kommer vara när han är åter efter sitt sex gånger så långa löppass. Den stackaren har inte något underhudsfett och jag är därför glad för att han idag tog det kloka beslutet om tights istället för shorts... någon vårvärme har vi verkligen inte sett susen av.

Nästa vecka skall jag löpträna enligt nedan och även hinna med två pass med styrketräning;
Tisdag; 28 minuter/4 km
Torsdag; 28 minuter/4 km
Söndag; 42 minuter/6 km

See you soon

Inga kommentarer: