torsdag 13 maj 2010

Repetition

Idag var det repetition på tisdagen dvs 21 minuters ihållande jogg och jag gjorde som sist, joggade upp till kyrkan och tillbaka på 24 minuter och fick ihop 4 km.

Idag provade jag för första gången att springa i mina Nike Free 3.0 och det kändes bättre än jag väntat mig. Jag har haft mina 5.0 de senaste gångerna och de har varit väldigt mjuka och följsamma. 3.0 är styvare och uppbyggda med mindre klossar i sulan.

Det fina med båda skotyperna är att det är som att man endast har på sig en extra strumpa dvs de klämmer och spänner inte någonstans utan de är såååå sköna. Får ett ganska naturligt steg och det känns lite som att springa barfota.

Igår fick jag en uppmuntringspresent av min kära make, en super fin rosa löpartröja, som jag kommer synas väl i. Han överraskade mig totalt och lovade dessutom att det skulle komma fler små presenter efterhand....tänk vad mycket positivt det kan komma i spåren av jogg....

See you soon

3 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Duktiga Du! =) Nu har Du varit ute igen!!

Skorna är superviktiga..

Roligt med presenter, bara det gör att man kan springa lite till ;) Gulligt av Daniel! =)

Hoppas Ni får en trevlig helg med massor av sol och värme!

Kramar

mon amie sa...

Vad fin du är i din rosa present :) Duktig är du också! Jag ska med försöka börja springa, det verkar kul. kram

Sofie sa...

Tack för era positiva kommentarer!

Ja det är faktiskt mycket roligare än vad jag trodde och jag kan varmt rekommendera dig att börja mon amie, men ta det långsamt och följ gärna ett program.

Jag använde ToppHälsas nybörjarprogram som var med i förra numret. Det har varit super och min kondition har förbättrats otroligt.

Önskar er en riktigt skön helg och jag hoppas att vårvärmen kommer!

Kramar Sofie