söndag 9 maj 2010

Lyxigt

Idag hoppade jag in på söndagen i 20 veckors schemats tredje vecka.

Det blev 2 minuter rask gång och sen fyra intervaller på 9-8-7-6 minuter med lyxiga 2 minuters gång emellan. Eftersom jag haft endast 30 sekunders "vila" de senaste veckorna så kändes det som en oändlighet.

Den kommande veckan så är tisdagen, torsdagen och söndagen tillägnad löpning och jag skall köra enligt nedan. Nu är det slut på intervallerna och det är ihållande löpning som gäller, dock inte så länge;

Tisdag; 21 minuter/3 km och styrketräning 10 minuter
Torsdag; 21 minuter/3 km
Söndag; 35 minuter/5 km

Har som mål att jag nästa vecka skall till gymmet minst 2 gånger. Jag har ju inte varit där alls mycket den senaste månaden då jag helt satsat på att komma igång med löpningen. Igår var vi dock där igen och idag vaknade jag med värsta träningsverken....

Det som förgyller nästa vecka lite extra är det faktum att den är kortare rent arbetsmässigt. Slutar 14.30 på onsdag, torsdagen är ju röd och egentligen är jag också ledig på fredag. Tyvärr måste jag dock jobba men jag är istället ledig på måndag den 17 maj...då norrmännen skall fira sin egen dag. Så med andra ord blir ju veckan därpå också kortare, inte illa!

Vi har haft en så skön helg, bara mannen & jag. Tränat ihop, lagat mat ihop och suttit i soffan ihop.

Det är så lyxigt att "bara" få vara tillsammans.

See you soon

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med att tillsammanslyx inte tillhör vardagen.
Bra jobbat med träningen.

mon amie sa...

Vad duktig du är! Vad härligt att ni haft en skön helg tillsammans. Kram

IngelaMollly sa...

Ja verkligen, så fina ni är!

Maribella sa...

Vad roligt att du kommenterade i min blogg! Då hittade jag tillbaka till dej!
Vad duktig du är som börjat springa! Har du något mål, typ ett lopp eller liknande?

Kram

Sofie sa...

Peter, visst är det den bästa lyxen - att få umgås med de man har nära sitt hjärta!

Mon amie, tack för att du tycker jag är duktig... Hoppas att din helg också har varit bra och snart får vi helg igen, skönt!

Molly, tack för din gulliga kommentar! ; )

Maribella, hmmm mål - ja det skall man väl ha....och ett av dessa är en halvmara som jag har tänkt överleva i oktober...ser inte att jag kommer kunna springa mig igenom sträckan men jag skall göra mitt bästa och jag skall överleva det...

Kramar ; )

Miss M sa...

Det finns liksom inget lyxigare än att bara få vara tillsammans =)

Ha en riktigt skön dag! 1 day to go =)
KRAM