måndag 1 mars 2010

Sirap

Idag har jag haft sirap i skallen hela långa dagen och jag har varit seg, trött och hängig. Tog mig trots allt till gymmet och fick en ganska lång stunds backgång och därefter 40 minuters styrketräning. Detta hade en ganska bra effekt på mig och jag känner mig något piggare.

Råkade ut för "den där sifferfixeringen" och jag hade svårt att gå av löpbandet. Började med 15 minuter i 15% lutning och när denna tiden närmade sig sitt slut så ville jag komma upp i distans 2 km och därefter så ville jag komma över 250 kcal och sen ville jag komma över 20 minuter och sen ville jag komma över 300 kcal...och sen gav jag till slut upp.

Jag var såååå hungrig efter träningen, trots att jag faktiskt ätit både äpple och banan till mellanmål. Jag visste att jag hade en "lång" resa/stund kvar tills jag skulle få sätta mig och äta och jag ville ha något enkelt...så jag gick och köpte mig en Dafgård Karin Lasagne.

Då jag i lördags lovade mig själv mycket mindre halv eller helfabrikat så var detta inte helt rätt rätt men jag kunde konstatera att den faktiskt inte innehöll några konstigheter....utan var tillverkad enligt skafferimetoden som garanterar att deras rätter är tillagade utan konstgjorda färgämnen, utan konstgjorda aromer, utan stabiliserings och emulgeringsmedel och utan smakförstärkare....

Imorgon skall jag inte träna så jag satsar på att laga något ordentligt till middag. Kanske ett rejält gäng med brysselkål och blomkål, vilket jag verkligen gillar!

Dagens matintag; havregrynsgröt till frukost, 2 knäcke med lite ost till fm mellis, tortellini med sallad till lunch, äpple/banan till em mellis, lasagne m morötter till middag och avslutningsvis lite turkisk yoghurt m några nötter/lite honung.

Undrar vad detta gav i antal kalorier....skulle tro någonstans runt 1900....men jag skall göra en noggrannare koll.

See you soon

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Vad det ger beror ju på hur mycket du åt av allting. Jag slog in det där i ett program jag har. Det blev knappt 1700 kcal.

Jag är också så där sifferfixerad. Men 15 % lutning? Går det för jag har aldrig provat. Då borde det ge en massa kcal på kort tid.

De 20 minutrarna jag sprang idag gav 350 kcal.
15 minuter crosstrainern gav 250.

Ha det gott.

oumberligating sa...

Åt faktiskt också havregrynsgröt till frukost idag!
Ha en fin dag!
Kram ifrån Peter Nr 2 idag!

Sofie sa...

Peter (nr 1), tack så mycket för att du räknade på kalorinivån. Vad har du för program till detta?

15% lutning är väldigt givande att gå snabbt i och ja det gör verkligen att kalorierna tickar snabbt iväg...

Peter (nr 2), så du åt det faktiskt idag...vad blir det annars ; ) ? Havregrynsgröt är ett måste för mig varje dag. Toppar den med keso, äpple, linfrö och kanel. Låter inte så gott men det är det...och mycket mättande och energirikt.

Med önskan om en solig dag!

Kram = )

Pernilla Hult sa...

Sifferjakten är fascinerande, vips har man fått lite "bonusträning"..

Alla gånger man lyckas med mellis är bra! Sen blir det ju tokigt andra gånger ;)

Men keso på gröten?! Smaken är som baken ;)

Ha en bra tisdag!

Kram

Sofie sa...

Pernilla, förstår att du är skeptisk till keso:n men det passar faktiskt bra ihop med äpple och kanel...kanske värt att prova?!

Kramar Sofie