onsdag 3 mars 2010

Intag & uttag

Har hållit rätt så bra koll på mitt matintag och gårdagen & dagen idag har varit ganska lika.

Gemensamma nämnare har varit frukost, fm mellis och em mellis; havregrynsgröt, knäckisar m ost och äpplebåtar. Skillnaden har varit lunchen som igår bestod av en kycklingkebab (inte så nyttig men mycket god) och idag kycklingfilé, potatis och sallad.

Middagen har båda dagarna bestått av lätt korv (3% fett), brysselkål och blomkål.

Imorgon satsar jag på att locka med mig kollegan till "Stadshuset" för att där äta lasagne med tomatsallad. Passar bra med en rejäl lunch inför kvällens gymbesök som kommer följas upp med makrillknäckisar.

Nästa vecka skall jag försöka ta nästa steg och på allvar börja räkna på antalet kalorier. Frågan är bara i vilket program...tappa.se, kalorier.nu eller finns det något annat alternativ?

Det är riktigt roligt att hålla koll och dessutom effektivt. Förra våren gick jag ner sisådär 4-5 kg med den enkla matematiken vad gäller in- och uttag. Nu har jag väl egentligen inte några högt eller lågt flygande planer men tycker att om jag ändå skall äta sunt så kan jag ju lika gärna äta lagom mycket. Skulle jag då dessutom kunna gå ner något så gör ju inte det ont....
See you soon

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag har missat att du frågade vilket program jag använder för att räkna kcal.
Det heter hälsovakten. Är rätt så dyrt program men jag har råkat över det ändå och använder det ibland. Det är ju ingen excakt vetenskap men det ger en liten koll på vad man stoppar in och vad man tar ut i form av träning etc.
Det som är bra med detta program är att det går att se vad varje ämne gör om man äter för lite eller förmycket av det. Jag kan ta en skärmdump och skicka till dig om du vill.

Lycka till med maten.

Pernilla Hult sa...

I dag har du varit riktigt duktig Sofie! :) Fortsätt så här!

Mitt intag har varit större än mitt uttag - jag har fikat potatisbakelse på kondis *mums*..

Tror att det är enda sättet att få bort lite oönskad vikt - att hålla koll på intag och uttag.. Metoder i all ära - men vad häder sen när man nått mål och ska äta vanligt..

Kram

oumberligating sa...

Det låter gott det du beskriver i detta inlägg! Verkligen!
Jag har några kilos övervikt helt klart, men jag är inte riktig mogen ännu att skiljas ifrån dem! (ler)
Var svårt sjuk i neroborrelia i tre år och förlorade en massa i vikt, mådde verkligen dåligt, så när aptiten och matlusten kom tillbaka så gick det som det gick!
Men jag mår bra!
Beach 2010 får vänta till kanske nästa år! (ler)
Ha en fin Fredag och en Trevlig Helg alla kategoreir!
Kram ifrån Peter!

mon amie sa...

Duktig du är! Heja vidare! Jag skulle behöva göra dig följe med kosten men har full fokus på studier =/ Kram

Maribella sa...

Bra jobbat!
Jag har själv bara testat viktklubb.se, helt OK enligt mej.

Kram

Miss M sa...

Både viktväktarna online & viktklubb.se ger riktigt bra resultat =)

men du är ju redan på G =)

Lycka till!
KRAM