lördag 27 mars 2010

Ego uppmaning

Har idag vaknat med en stark övertygelse och det är att jag måste börja ta mer plats. Låter kanske märkligt och ganska självklart men det behöver det inte vara.

Jag vill alltid att alla andra skall må bra och vara glada, framförallt mina närmaste och käraste medmänniskor. Jag gillar inte konflikter och jag flyr hellre än illa fäktar. Jag plåstrar om och baddar pannor. Jag förstår och jag ger.

Sedan barnsbenen har jag minnen av att jag redan då begrundade människors ansikte och om de inte vara glada/log så frågade jag alltid - varför är du inte glad?

Varför måste man då alltid vara glad, man får ju ha dagar som man är antingen mindre glad eller inte alls glad. Ja detta är en självklarhet för de flesta men inte för mig.

Nu vill jag dock försöka tänka om, tänka mer på mig själv och bry mig lite mindre om alla andra. Jag kommer ha väldigt svårt för det sista men jag skall träna på att iallafall ta mer plats....

See you soon

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Det är bara att börja öva!
Lätt är det inte alla gånger - belive me ;)

Anonym sa...

Hej
Bara att säga eller skriva ned det som du har gjort har du lagt en plan. Du har har ju säkert tänkt en massa mer om det som du inte skriver. Gör det för dig själv. En plan över saker du vill ska hända och ta små steg som gör att det till slut händer.

Så har jag jobbat med mig själv ett par år nu och det händer saker i rätt steg hela tiden. Det är fantastiskt. Men man måste på något sätt göra en karta för att veta vilken väg man ska gå.

Lycka till och ha en skön helg :)