tisdag 30 mars 2010

Egobeslut

Igår fattade jag ett egobeslut och det var så enkelt och skönt - jag tar nämligen semester från och med ca 14.00 imorgon och hela torsdagen. Får därmed en riktigt lång ledighet och det känns lätt overkligt.

Daniel jobbar kväll och jag kommer därför vara ensam vilket låg i minusskålen men samtidigt så får jag ju lov att bara tänka på mig själv....och det behöver jag träna på!

Om det är fint väder så skall jag börja min trädgårdssäsong med jord under naglarna, smutsiga knän och öm rygg. Är det dåligt väder så skall jag sitta inne i soffan med en kopp te och min trevliga bok "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson.

Påskhelgens dagar kommer troligtvis och förhoppningsvis spenderas ute och kvällarna med säkerhet i sällskap av vänner, familj och grannar. Tror att detta kommer bli en skön mix som kommer ge en massa positiv energi.

Mycket sitter i tankens kraft och jag har lovat mig själv att jag utöver
min egouppmaning även skall tänka mer positivt,
inte grunna för mycket på småsaker
och eventuella uppkommande problem skall jag istället se som utmaningar.

See you soon

3 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Klokt att ta lite semester! Att D jobbar kväll kan man se på olika sätt.. Men passa på att att ha en ego/lyxkväll!

Kram

mon amie sa...

Jag håller med Pernilla. Det är ganska skönt att mysa och ha en egokväll :)) Ha en riktigt fin påsk! kram

Sofie sa...

Tjejer ni är så kloka och jag har gjort som ni sagt, tagit hand om mig själv och bara gjort sådant som jag känt för....

Önskar er en riktigt Glad Påsk helg med mycket mys!

Kramar Sofie