söndag 21 mars 2010

Springa eller slänga...

När vi vaknade imorse sken solen och jodå det fanns en hel del moln också men solen sken och det var så härligt. Nu har den pyst iväg och det är bara molnen kvar men vi är nöjda ändå eftersom det inte snöar...

Daniel sitter och laddar inför sitt långpass på sisådär 3 mil och jag har lite lätt oroligt lyssnat på vilken väg han skall välja. Vi skall på födelsedagsmiddag hos kära svärisarna kl. 15.00 och det är det som är målet för dagens långa springande...

Jag skall däremot tömma vår lilla återvinningsstation som har blivit full och det blir till att köra upp till den närmaste lilla lilla by och slängaslänga och slänga...

Att få slänga kan verkligen ge ett stort välbefinnande och egentligen skulle jag även behöva gå igenom huset och rensa bort sådant som vi inte använder.

Hörde i veckan någonstans ifrån att de flesta endast använder 1/3 av allt de äger...om det nu ens är så mycket och egentligen behöver man inte mer än det som man skulle packa ner ifall man skulle resa iväg.

Men man har så mycket saker med relationer dvs de där kopparna som man fick av den goda grannen, alla fina linnehanddukar som man inte ids använda eftersom de ju är så himla gamla och gått i släkten i typ hundrafemtio långa år och sen har vi ju alla de där små små pinalerna som ligger i lådorna som man plockar upp, vänder på och tänker den här fick jag då av.....

Allra bäst vore det egentligen om någon annan kom och hjälpte till. Någon som talade en till rätta och pekade med hela handen. Denna någon skulle inte få slänga utan mitt tillstånd men kunde få mig på bättre tankar.

Jag har hemska minnen från barndomen som jag tror är anledningen till mina återhållsamma slängningar. När jag åkte till min kära mamma varannan helg så kunde det hända när jag kom hem till pappa igen att min elaka styvmor hade städat mitt rum och då avlägsnat/slängt någon av mina leksaker/saker. Jag märkte det alltid och jag hatade henne för det.

Vill avsluta detta inlägg med ett troligtvis oväntat vintips. Ett otroligt smakrikt, fylligt och gott rött vin; GNARLY HEAD

Karaktär: Doft, mycket fruktig, aningen kryddig doft med rostad fatkaraktär, inslag av plommon, choklad och cola.

Smak, mycket fruktigt, aningen syltigt vin med rostad fatkaraktär, inslag av körsbär, plommon och viol.

Det har i mina ögon en ganska ful etikett men innehållet är så mycket vackrare....

See you soon


4 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Här har det vräkt snöblandat regn hela dagen så jag är helt klart avundsjuk på dig som sluppit i från det. Skåne har många väldigt bra fördelar ;-)

Pernilla Hult sa...

Fint väder under lördagen som byttes ut mot mindre snöstorm på söndagen.. Vad är det här?!

Det där med att tala till rätta, det provade jag hemma hos mina föräldrar nu när de ska flytta från stan till skärgården - jag är mer en kasta-person än en spara-person men min mamma sparar GÄRNA.. och det funkade inte riktigt då vi är lika envisa =) Det slutade med att hon fick lösa uppgiften själv..

Kram

Maribella sa...

Här är det riktigt varannandags väder! Oc´h det ska det ju vara på våren, så det gör inget!!
Kram, och tack för vintipset!!

mon amie sa...

Det där med att slänga saker eller skiljas från saker som jag brukar säga tror jag många upplever som svårt.Själv är jag en rensa och ge bort tjej och tycker alltid det är lika befriande. Lycka till. Kram