tisdag 2 mars 2010

Om jag hade....

Antar utmaningen som OUMBERLIGATING skrev om hos sig - dvs att drömma
iväg om vad jag skulle göra om jag hade 100 miljoner...
Drömma om sådant här är inte något jag normalt sätt gör, ja jag är så tråkig
och tänker sällan på vad jag skulle göra med en så otrolig mängd pengar...
men nu så...

Jag skulle faktiskt välja att bo kvar i vårt gamla fattighus (ja det har faktiskt
varit bygdens fattighus fram till 30-talet) men vi skulle byta taket, fönstrena,
inrett det råa badrummet, bytat ut köket, och renoverat gästtoaletten.

Sen hade vi byggt ett garage och i det hade vi ställt en Lotus Elise till min
kära man och en liten söt vit Fiat 500 till mig samt på väggarna skulle det
hänga ett par fräsiga cyklar för landsväg.

I trädgården hade jag byggt ett växthus, ett sådant där fint med tegel i
botten och trä upptill.

Och vid det här laget så hade vi gjort av med sisådär två hela miljoner och
då har vi ansträngt oss extra på detaljerna. Nu har vi alltså 98 miljoner
kvar och vi skulle skänka en större summa som skulle fördelas på ett antal
pålitliga organisationer.

Jag skulle se till så att huset blev städat 2 gånger i veckan och att de tråkiga
uppgifterna i trädgården sköttes.

I uthuset skulle vi inreda en keramikverkstad,
en fotostudio och vi skulle bygga ut så att vi även
fick plats med ett lyxutrustat gym.

Våra nära och kära skulle bli ompysslade &
bortskämda! Vad, när och hur avslöjas inte, då
det så klart är en överraskning!

Jag skulle inte sluta jobba men jag skulle se till
så att min fritid blev större och då skulle jag skapa
och resa. Vi skulle ta ett par turer per år till New York med shopping, några
skidresor och även turer till solen.

Mina drömmar är inte oändliga och i min drömvärld så skulle det vara svårt att
köpa loss och göra av med mycket mer pengar på ting men att sätta en fet guldkant
på tillvaron skulle vara desto enklare.

Om jag hade pengar....rabbadabbabbaddabbadaj....

See you soon

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Underbara drömmar! :)

Skoj med husets historia, det är något speciellt med hus som har en egen historia.. Tänk om väggar kunde tala ;)

oumberligating sa...

Vilket härlig "Dröminlägg"! Vilken fin länk det blev dessutom! (ler)
Ska återkomma till det här med drömmar!
Kram ifrån Peter!