lördag 20 mars 2010

Lördag...

Vaknar i ett grått väder och det är lördag, sköndag, vårdag och regndag.

Skulle verkligen behöva städa huset från golv till tak men det lutar mycket mer mot en tur till gymmet med efterföljande lunch med mannen i mitt liv. Kanske kan vi även hinna med en kopp kaffe hos min lila far.

Kanske skulle man även köpa en trisslott idag - PLÖTSLIGT händer det (eller inte)!

Har tänkt att snart är det dags att snöra på mig skorna för en joggingtur och i tanken så ser jag mig lätt sväva fram över vidderna. Skrattar och ler för mig själv vad gäller dessa tankar. Tänk att man kan ha så positiva tankar och sedan när jag väl är ute och rör benen så är det inte alls så lätt och jag svävar minsann inte ett endaste dugg.......

Jag är så avis på alla er som springer kontinuerligt och dessutom långt mycket längre än jag någonsin kommer kunna ta mig.

Ni är såååå duktiga och jag drömmer mig dit.....

See you soon

4 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Städningen kan Du ta en dag när det är tråkväder och Du inte planerat in annat! Passa på att träna när Du känner för det och mys med maken!

Jag kan lova dig att det är fler som inte svävar fram ;) Men tjurigheten är starkare än känslan av olust..

Här är det +8, sol från blå himmel, Bandyfinal på Studenternas och jag ska jobba..

Ha en jätteskön helg!

Kram

Anonym sa...

Jag fortsätter med väderleksrapporeter och noterar att det även i Linköping är blå himmer och vårkänslor i luften. Alla ler och jag ser grannen städa ur bilen :) Snacka om vår.

Jag själv har precis kommit hem från gymmet och har sprungit lite. Det tar emot och det är troligtvis någon förkylning i kroppen som säger ifrån lite grand.


Jag flyger heller inte över backen när jag springer men om jag springer i tillräckligt lågt tempo så kan det bli en sådan härlig känsla då jag kommer längre än jag trodde och kroppen känns skön.

Mmm det är dags för utelöpning nu. Måste bara ta första steget.

Ha en skön helg och ta hand om varandra :)

Sofie sa...

Jag gläder mig åt att ni har haft fint väder idag - här har det varit helt grått o regnigt hela dagen.

Imorgon ryktas det om bättre väder här och sämre i era trakter....men inte kan man lita på väderleksrapporterna nu för tiden...

Ack ack ack men våren den är här nu, så är det bara!

Pernilla, jag önskar att jag var lite tjurigare och envisare så att det kunde ta överhanden över min olust.

Flitigt av dig Peter att ge dig på löpbandet trots att du börjar känna dig krasslig. Jag hoppas att jag någon gång får känna den där sköna känslan som du beskriver.

Kramar ; )

Sofie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.