måndag 1 februari 2010

Frestad

Sitter på det varma golvet med filt om axlarna, tittar på Spårlöst och
gör mitt bästa för att stå emot frestelserna i köket.

Där finns det chips, ostbågar, glass och choklad. Normalt sätt så har vi inte något sådant hemma och det brukar därmed inte vara några problem.

Vågen log lite lätt snett mot mig imorse och det hjälper mig att stå emot
eller skall jag göra som Oscar Wilde råder;

Enda sättet att bli av med en frestelse är att ge efter för den.
Oscar Wilde

See you soon

3 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Så sant så, jag har enormt svårt att stå emot alla goda frestelser just nu ;-)

Pernilla Hult sa...

Strongt att Du har frestelserna hemma! Själv håller jag skåpen tomma på frestelser.. Har inte riktigt den dicipinen.

Kämpa på! DU är duktigt!

Kram

Miss M sa...

Klarar absolut inte av att ha sådana frestelser hemma, jag har ingen som helst motståndskraft när det gäller sånt =/

Tycker förresten att Wildes uttalande är väldigt sunt ;)

KRAM