onsdag 10 februari 2010

Ljus, värme & väldoft

Idag gick min fina väska som jag köpte i New York sönder och jag blev så förvånad. Hade varit lite orolig för att den inte skulle hålla men inte att den skulle brista på det stället...

Nu skall jag skriva ett suuuuurt mail till tillverkaren även om det är helt meningslöst. Men då jag inte kan gå till affären och reklamera så får jag göra väl något annat för att bli av med min irritation.

Idag har min kära snälla svärfar varit här och lossat en väldig massa ved så från och med imorgon så kommer huset återigen bli behagligt varmt. Vi kör golvvärme på bottenvåningen och det räcker till viss del men nu när det varit så kallt så länge så är vårt stenhus nerkylt.

Med sig hade svärfar även två superfina ljusstakar med tillhörande stora vita ljus och dessa skall ge oss mysigt ljus. Och som om det inte var nog så hade han också fått med sig parfymen som jag beställt, en intressant doft från Caroline Fleming.

Ikväll har vi varit på sjukhuset i Lund och hälsat på en vän till oss som råkat ut för en mycket ovanlig, otäck & livshotande virusinfektion i hjärnan. Hon mådde som det verkade ganska bra även om hon var trött och hade svårt att få fram det hon ville säga. Hon är ett föredöme vad gäller positivt tänkande och även nu när hon var så sjuk så strålade hon av glädje. Helt fantastiskt!

Fånga dagen är ett ganska uttjatat uttryck men ack så sant och man får perspektiv av omvärlden och näras ibland tråkiga upplevelser. Materiella irritationsmoment suddas snabbt bort...

See you soon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Matriella saker väger väldigt tunnt när det händer saker. Men det är synd att det måste händ något innan man tänker om.
Ha det gott

Miss M sa...

Du har så rätt, när man känner männsikor som är i sådana situationer så får man verkligen ta ett steg tillbaka och tänka till, och ens egna problem känns nästan pisamma! Det är nyttigt det där!

Underbara presenter från svärfar förresten =)

KRAM!