lördag 6 februari 2010

Lovar & svär...

Kom till slut, efter en hel del analyser, fram till att jag skulle bli ännu lyckligare om jag hade en iPhone i min ägo.

Nu har jag fått svära tillgänglighets - & användar eden och därmed lovat att alltid svara och använda iPhonen på alla tänkbara andra sätt. Vi kommer ha vårt hemnummer kopplat till mig och det ställer ännu högre krav på att jag håller mitt löfte.

Vad gäller mitt andra löfte, om "mellis", så har det gått ganska bra den gångna veckan. Jag har faktiskt ätit frukt på eftermiddagen varje dag och på förmiddagsfikan har jag tagit knäckebröd.

Igår lyckades jag till och med köpa ananas för första gången i mitt liv och det var himla gott istället för onyttigheter på kvällen. Till saken hör nämligen att jag inte alls är någon fruktmänniska utan äter det med några få undantag under tvång...men jag kanske kan ändra mig. Det handlar ju som så mycket annat om att tänka rätt...välja rätt....göra rätt....

See you soon

6 kommentarer:

mon amie sa...

En Iphone :) Vad skoj! Frukter är underskattade tycker jag. Ananas och vattenmelon är ju så gott. Vindruvor likaså :-D Ha en mysig kväll och kämpa vidare med dina mellis. Kram

Pernilla Hult sa...

Grattis till ett bra val av mobil! :) Jag importerade en från USA, våren för två år sedan - blev tokkär. Har nu bytt den mot en 3Gs och är lika tokkär :)

Det finns ju så himla mycket god frukt.. Men idag är det lördag och då blir det godis för den här lilla frun ;) Men först ska jag ut och jogga..

Ha en underbar helg!

Kramar :)

IngelaMollly sa...

Nu påminde du mig, jag har fortfarande inte börjat använda min...

Miss M sa...

Vet du, jag skulle också bli så mycket lyckligare med en Iphone, jag bara vet det ;)

Mellis är bra, jag står mig mycket bättre, suget försvnner liksom, och min favorit är ananas =) -2,4 kg idag på en vecka *jaij*

KRAM!

Sofie sa...

Mon amie, ja iPhone är verkligen en skojig pryl som jag ser att jag kommer ha mycket användning och glädje av. Håller med om att frukt är underskattad och jag skall fortsätta mina fruktsamma försök...

Pernilla, har förstått att den får bra betyg av dig med den inblicken och jag känner som du, jag är tokkär. Känner mig mycket mycket nöjd och mycket lyckligare!

Molly, menar du verkligen att du har en iPhone som du inte har använt...hur är det möjligt? Känner att detta löftet blir lätt att hålla...

Miss M, -2,4 kg på en vecka - det var minsann riktigt bra jobbat. Mellis är ju viktigt för sug och blodsockernivå. Visst är ananas gott, skulle lätt kunna bli beroende ; )

Kramar till er alla ; )

Sandra på Ön sa...

Jag trodde inte att Iphone var ngt för mig, men nu skulle jag nog inte kunna gå tillbaka till en "vanlig" telefon :)
Ha en fin dag!
Kram Sandra