fredag 19 februari 2010

Halv sju hos oss...

Imorgon skall vi få den stora äran att gå på "Halv sju hos oss"-middag. Det är min väldigt goa väninnan M som tillsammans med sin käresta har dragit igång detta trevliga initiativ. Vi är tre par som skall ha en tre-rätters middag var och insatsen är två flaskor vin per par. Den med bäst betyg vinner alltså hela 6 flaskor...Skall bli mycket intressant och trevligt att se vad som står i deras meny och om middagen kommer skilja sig mycket mot en "vanlig" middag.

Mannen och jag kan nämligen lätt gå lite till överdrift när vi skall göra något sådant här. För många många år sedan, typ 10, så kom vi överens med några par om att vi skulle ha "gourmetmiddagar" med tema.

Innan det var vår tur så hade det varit mexikanskt tema=tacos, grekiskt tema=souvlaki och indiskt tema=Tikkala Masala. Det är inte alls något fel på dessa teman men valet av rätter kände vi var lite väl förutsägbara...Vi valde japanskt och letade efter intressanta/ovanliga recept och var ju då så klart även tvungna att löpa hela linan ut. Vi köpte asieninspirerat porslin (i plast på möllevången/Malmö), gjorde mat enligt konstens alla regler t ex misoglass...hmmm det var inte gott! Och gästerna fick även sitta på golvet på kuddar och bordet hade inga ben...osv...

Behöver jag säga att det inte blev fler gourmetmiddagar efter oss....jag tror med säkerhet att de tyckte att vi var alldeles för överambitiösa och de gillade INTE misoglassen.

Tror därmed att det är säkrast om vi är sist ut även i denna övning så att inte det tredje paret ger upp (läs tröttnar) innan mållinjen. Jag tror dock inte att vi har någon direkt chans att vinna eftersom vi just nu är inne i en vad det gäller mat, fantasilös period. Men det kanske hinner ändra sig tills det är vår tur....

See you soon

5 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Låt trevligt det där med "halv sju hos oss"-middag! Och efter att ha läst hela inlägget så tror jag nog att det är bäst om Ni är sista paret ut.. För det är inte samma par som gourmetmiddagarna?? Nej det är det nog inte..

Ha en riktigt trevlig helg!

Kram

Anonym sa...

Tur att vi inte är med för vi är rätt fantasilösa.
Jag skulle nog bli lätt närvös och bli uppskärrad över att det inte duger etc.

Hoppas ni får det trevligt :)
Trevlig helg

mon amie sa...

Det låter bra med ert engagemang tycker jag :) Mera sånt! Hoppas ni haft/får en trevlig afton. Kram

Miss M sa...

Äntligen kom jag in! Du ska veta att jag ofta inte ens kommer in på dina kommentarer =(

Skrattade gott åt er asiatiska kväll =) Det är helrätt, man ska ta i ända från tårna!

Tack för alla fina kommentarer och stöd på min sida <3 KRAM!

P.S Vet du vad ordverifieringen är? malin! Skumt va ;)

Sofie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.