söndag 14 februari 2010

Eftertänksam & dålig natt

Kände efter gårdagens träningspass att min kropp var slutkörd och lite lätt märklig. I natt fick jag en förklaring då jag vaknade med en krypande känsla i hela kroppen, näsan & halsen var tjock och jag var sååå varm.

Kunde inte somna om men mina armar och ben både domnade, somnade och värkte. Jag låg och tyckte så synd om mig själv och lovade att jag inte skulle klaga på något alls bara jag fick sova, vakna pigg och vara frisk. Ni vet en sådan där känsla av att - jag från och med nu till fullo skall uppskatta dagen och att jag "alltid" är frisk. Inga problem är problem så länge man får lov att ha hälsan.

Igår, under middagen med våra goda vänner så pratade vi om den moderna människans sätt att leva, de höga kraven på njutning och lycka. Jämförde med våra förfäder som många gånger fick slita hårt för att bara lyckas med att sätta mat på bordet och även så många människor i nutid som inte är så lyckligt lottade.

Liv som kanske inte präglas av konstant lycka och kanske så är det mer - av eller på, svart eller vitt och glädje eller sorg. Dessa människorna tror jag är och var bättre på att uppskatta det som de har, får och gör.

Konstant och viktigt nu och genom alla tider är kärlek - kärleken till livet, till mannen/kvinnan, till naturen, till djuren....

Ta hand om er själva & varandra!

See you soon

1 kommentar:

Pernilla Hult sa...

Hoppas Du och maken haft en alldeles underbar alla hjärtans dag!

Kram