tisdag 2 februari 2010

Längtan

Ojjojjojj vad jag längtar efter att få åka till New York igen och även om det inte är förrän till hösten som vi har planerat vår nästa tur så känns det inte så långt borta...det är ju redan onsdag imorgon och snart är det sommar...okej jag överdrev lite men tiden går ju som bekant fort.

Den där staden var riktigt fascinerande och jag trodde inte att jag skulle bli så förtjust som jag är. Hoppas att vi kan vara borta minst en vecka nästa gång och hinna med någon musikal, några museum och en hel del shopping.

Två saker som jag definitivt inte skall göra nästa gång är åka upp i någon riktigt hög byggnad. Nu har jag överlevt både Empire State building och Rockefeller Center och jag behöver absolut inte göra om det. Även om det nog hade varit ganska häftigt att se New York från ovan i dagsljus istället för mörker.

Jag kommer inte heller att gå på niten att köpa rostade kastanjer. Jag hade länge funderat över hur det smakade och fått för mig att de skulle vara gott men ack så fel jag hade!

Är just nu på jakt efter saker att längta efter...känner att jag behöver planera något mysigt inom snar framtid...

Jag är en riktigt "periodare" och det kan gå långa perioder när jag är alldeles utmärkt nöjd med att livet löper på utan några större utsvävningar men guldkant på tillvaron är dock en konstant och inte så märkvärdig önskan.

Men jag kanske helt enkelt skall nöja mig med att längta till morgondagen, en ny dag som jag kan göra vad jag vill med (inom vissa gränser).

Men jag vill ju inte längta bort livet utan njuta av det som pågår just i detta nu - så härmed ändrar jag tankebana, skall leva nu, njuta nu och längta imorgon istället....

See you soon

6 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

En ny tripp till NYC - vad roligt! Är det maran som drar igen för maken kanske? ;)

Rostade kastanjer - låter inte så gott.

Kram / Pernilla

Miss M sa...

NYC har alltid varit ett drömresemål för mig! Vill så gärna dit, måste minsann se till att få det gjort en dag! Livet är liksom allt för kort =)

K R A M

Sofie sa...

Pernilla, det är inte Maran som drar dit oss. Jag tror D är nöjd med att springa Sthlm M i juni men däremot så vet jag att han VILL göra om NY maran ngn gång igen.

Miss M, tycker absolut att du skall se till att komma dit. Det är en stad med så många ansikten och jag ger den så högt betyg att jag hellre åker dit på semester än någon annanstans....

Kramar ; )

mon amie sa...

Jag vill också gärna dit! :) Problemet verkar vara boende som är så himla dyrt har jag hört. Vart bodde ni? Jag längtar också efter en resa och funderar på en ö luff i Kroatiens övärld i juni.
Blev det några ostbågar? Kram

Sofie sa...

Mon amie, boendet är dyrt men inte olösbart. Vi bodde på Days Hotel Broadway och det ligger på West Side. Det var ett helt okej ställe med rena rum och sängar, vad jag kan minnas så var deras prisnivå typ runt 1300-1500 per natt/dubbelrum.

Öluffa i Kroatien, tror jag är en riktig höjdare. Alla som har varit där säger att det är superfint!

Det har inte blivit något ostbågefrosseri men några stycken har slunkit ner dock direkt före eller efter middagen så att de nog har försvunnit i den almänna konkursen.

Kramar i retur ; )

Sofie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.