onsdag 3 februari 2010

Löfte = Mellis

Innan jag gick till kojs i söndags så fick jag lova mannen på hedersord att jag skulle se till att äta mellanmål varje dag och inte låta det gå upp mot 8 h mellan målen. Och jag har bättrat mig, man måste ju försöka hålla det man lovar...

Idag råkade jag dock hoppa över frukosten men jag fikade på jobbet halv tio, sen blev det lunch kl. 12.00 och en banan kl. 15.00. Lyckades ta mig till gymmet där jag avklarade 25 minuters backgång med efterföljande styrketräning.

Nu är jag så himla trött så det blir tidig sänggång detta i jmf med igårkväll då jag efter två koppar kaffe inte somnade förrän klockan närmade sig ett. Men fördelen var att jag fick träffa min kära make en liten liten stund.

See you soon


7 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Du kan gå i skola hos mig, jag är värsta Skalman ;-) Kram!

Anonym sa...

Jag håller med Daniel att det är inte bra. Frukost är det viktigaste målet på hela dagen.
Gör någon snabbfrukost som du kan ta till om det kniper.

Du ha en matosovklocka som skalman och ta hjälp av Molly ovan.

Du mår faktiskt bättre då. Jag lovar.
Ta hand om dig.

Pernilla Hult sa...

Något sånt hade jag inte vågat lova min man- jag är ursuel på att äta när man ska.. Mellis finns inte. Men Daniel har rätt - det är viktigt att äta ordentligt!

Lycka till!

Kramar

Sofie sa...

Molly, jag skulle nog behöva gå i din skola för att lyckas....säg till om du starta en "vårkurs" ; )

Peter, jag brukar faktiskt äta frukost varje dag och det är alltid havregrynsgröt med keso, äpple, linfrön...det går verkligen jättefort att göra och även äta. Men igår så blev frukosten dumt nog bortprioriterad.

Pernilla, "skönt" att jag inte är ensam om detta problem. Jag vågade lova men klämde in ett "jag skall försöka äta mellanmål". Det fick jag iofs ta tillbaka men jag fick sagt det iaf.

Jag tror att jag skall sätta en reminder i datorn som säger fruktstund varje eftermiddag...en bra idé?!

Kramar till er ; )

Daniel sa...

Jag har ögonen på dig!!! ;)

Sofie sa...

Daniel, det är bra - det behövs! Idag har jag faktiskt ätit ett päron och en bana på eftermiddagen. Inte dåligt eller hur? ; )

Sofie sa...

BANAN menar jag så klart ; )