måndag 25 januari 2010

Kall övergångsperiod

Att det är kallt nu, ja det pratas det ju en hel del om och därför borde jag inte fördjupa mig i det ämnet men det är ganska besvärande och jag måste därför skriva av mig lite snabbt och lätt.

Idag hade jag klätt mig ordentligt, dvs. termobyxa, tjock jacka, dubbla vantar, ofixad frissa så att jag skulle kunna fälla upp kapuschongen (är förbjuden att använda mössa, ser inte klok ut) och ändå så var jag genomkall när jag kom fram till jobbet.

Jag hade den fantastiska oturen att en buss blev inställd och jag fick vänta en kvart på nästa. Nej, det är inte så länge men tillräckligt för att jag skulle bli kall...

Jag är dock rätt nöjd med att det är kallt, vitt och torrt och inte som det brukar vara på vintern....rått, grått och blött men nu längtar jag otroligt mycket till våren, jag vill ha värme, jag vill njuta av vårsolen och jag vill till och med rensa ogräs....

Men men i väntan på varmare tider så sitter jag här inne i soffan med en filt omkring mig och njuter av värmen från brasan.

See you soon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Är det en bild från din verklighet? I så fall tycker jag inte att ni har så mycket snö. Här uppe finns det mer snö än vad vi har sett på många år. Kul men som sagt jag längtar till våren också. Den kommer nog om en eller två månader, suck. Mer snö är att vänta sägs det. Jag som hatar att skotta.
Ha det gott.

Sofie sa...

Peter, bilden är från någon helg sedan och lite mer snö har det kommit sen dess. Dock är det inte snön som är något större problem utan det är kyyyyylan....

Förstår att du hatar att skotta, det är ju så hopplöst, det kommer ju bara nytt....men det är en bra motionsform...

; ) Sofie