fredag 29 januari 2010

Nattsvart nyhet....

Idag vaknade lilla jag med en bultande huvudvärk som hade nöjet att hålla i sig fram till runt lunch då den helt plötsligt valde att försvinna. Skrämde i och för sig iväg den så gott jag kunde medan jag förvirrat försökte jobba i den totala röra som rådde på skrivbordet.

Jag rodde en hel del i land och är mycket nöjd med dagen. Vad jag gör är kanske inte den mest intressanta frågan men svaret på "var jag gör det" kan nog få en och annan att bli sugen på något gott......Jag jobbar nämligen på Sveriges absolut bästa godisföretag med fantastiska produkter såsom Ahlgrens bilar, Gott & blandat och Läkerol.... & min uppgift är att se till så att kunderna i vårt grannland Norge är glada & nöjda.

En hel del nyheter är på G och en som jag bara måste berätta om är att Ahlgrens bilar kommer med en nattsvart nyhet i tron på ljusare tider för bilindustrin. Håll utkik i butiken och du som gillar lakrits lär inte bli besviken.

Det är så skönt med helg och att få sova lite längre imorgon bitti känns väldigt lockande. Dock inte för länge, vi måste hinna med ett besök på gymmet innan vi skall in till stan. Detta förutsatt att vägarna är körbara...här öser nämligen snön ner igen och jag pulsade mig in i trädgården när jag kom hem. Inte smartaste vägen in men ibland tänker jag inte längre än näsan och jag toppade detta med att sätta på ugnen med en gjutjärnsgryta som fånge....

Nu avslutar jag dessa lite lätt röriga rader med att säga God Kväll!

See you soon

4 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Ååå vad spännande! :)
Bilar som är det bästa - gärna de som inte är pinfärska.. Ska hålla utkik för lakrits är mums..

Trevlig helg!

Anonym sa...

Jag älskar bilarna. Eftersom jag inte äter så mycket godis numera så får det bli på semestern jag köper en påse eller tre ;)

Trevlig helg

Sofie sa...

Pernilla, så du tycker om bilarna av lite äldre månadsmodell, jag är tvärtom...desto mer nyligen de rullat ut från fabriken desto lyckligare är jag...

Peter, då blev det kanske en påse igår eller två dagars semester kvalificerar inte...

En mycket trevlig helg önskas er också,

kramar ; ) Sofie

IngelaMollly sa...

Tack för din rara och snälla kommentar =)Hoppas du mår bättre idag och kommer iväg till gymmet, känns ju så gott efter ;-)