torsdag 7 januari 2010

Förvirrat & självklart...

Har tre lediga dagar framför mig och dessa skall spenderas med min favorit - min man. Visst har vi varit lediga mycket trots att vi jobbat alla mellandagarna men det har varit så mycket annat än varandra att "ta hänsyn" till så nu är det VÅR tur.

Jag har sett framemot den lediga fredagen med efterföljande helg i flera veckor och ser den som en social"frizon" där bara vi finns....

Nästa vecka är allt som det brukar igen och det skall också bli skönt. Allt har sin charm och jag gillar ekorrhjulet och vardagen. Dock så tycker jag att den skall vara kantad med "guld" och extra livskvalité.

Jag hade en hemsk dröm natten till nyårsdagen, så hemsk så att jag inte vill skriva ner den. Men det jag kan berätta är att den fick mig att fundera över livets bräcklighet, det här med att livet mycket snabbt kan ändras eller förintas. Nu bor vi ju på ett ställe i världen som inte är berört av krig, miljöförstöring eller mycket otäckt våld men tanken på att faktiskt vissa människors liv berövas dem snabbt och oanmält är otäckt.

Jag är inte nöjd med allt men jag är mycket nöjd med mycket. Mycket nöjd över att leva och det är ju en oerhört bra start. Jag anser mig vara lycklig trots att jag ändå saknar en viktig beståndsdel. Att denna del faktiskt kan dyka upp ger mig viss tillförsikt och hopp.

Min uppväxt har format mig till den jag är och jag är trots allt tacksam
för de prövningar jag fått även om jag gärna hade varit utan dem.
Jag skulle kunna vara ett maskrosbarn men jag ser mig hellre som en lite frusen ros som överlevt vinterns hårda bud och som dessutom behållit färgen...

See you soon

4 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Skönt att det blir lite ledigt nu då.. Julen blir lätt en helg där man mest flänger fram och tillbaka.. Passa på att mys ordentligt nu! :)

Kram

Sofie sa...

Det kan du tro, här skall det mysas, tränas, badas, promeneras och bara umgås!

Önskar dig också en superskön helg!

Kramar ; )

Anonym sa...

Hej Jag såg att du följer min blogg. Den handlar för det mesta bara om träning men när jag läse ditt inlägg här så kände jag mig direkt hemma på något sett. Kul
Hit kommer jag fler gånger.
Ha en skön myshelg.
/Peter

mon amie sa...

Vad fint du skriver! Tänkvärt.
Kramar!