lördag 30 januari 2010

Backar...

Jag har för tillfället fastnat för löpbandet men inte för att jogga på utan gå men dock inte lugnt sansat och lätt utan i 15 % lutning i snabbt tempo. Det är minsann riktigt effektivt, jag blir rejält varm och kalorimätaren tickar snabbt iväg.

Idag blev det först 20 minuters uppvärming enligt ovan, därefter styrketräning och avslutningsvis en dryg halvtimme på bandet igen. Känns superbra efteråt även om jag känner mig lite mesig i jmf med mannen som löper höghastighetsintervaller.

Förra helgen tog jag en timme på bandet på lördagen och på söndagen en ensam mil i Bokskogen. Den milen tog sin beskärda tid och det vara bara vitt, vitt, vitt och backe, backe, backe. Kilometrarna segade sig fram och jag var mkt nöjd när jag slutligen var i mål. Längtar till nästa sådan skogsrunda men då med ljudbok eller liknande....

Imorgon har jag en plan att ta mig med buss till den närliggande byn och fixa en sak och sedan gå tillbaka om vädret tillåter det. En tur på ca 1 mil med lite mer varierande miljöer än skogen bjöd på och med en ganska lång backe, den sk Minnesbergsbacken, som min kära make älskar att istället springa upp för...

Dagens korta & konstiga motto - Står man inte stilla så rör man sig...!

See you soon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm 15%? Hur brant är det. Det måste nog testas. Det är verkligen bra motion.
Att gå en mil är också bra.
Snacka om kondis.
Ha det gott.

Pernilla Hult sa...

15% - fasiken vad duktig Du är! Det är ju hur mycket som helst..