måndag 11 januari 2010

En...

….blåsig stund vid havet fick jag igår när min kära make skulle ta sig löpandes från Smygehuk till Trelleborg, en liten nätt tur på 2,1 mil,
som tur var med vind i seglet.

Medan han gjorde av med mycket energi så fick jag desto mer energi genom att ta en massa foton på havet, stenarna, fåglarna och vågorna.

Att fånga ögonblicken det är någon jag gillar både bildligt och själsligt och
detta var en kylig men skön stund.

Vågorna rullade vitt och vackert, vinden ven och fiskmåsarna höll utkik från isflaken.

Solens sken bakom molntäcket fick det att se ut som om det snart var kväll trots att
klockan bara passerat ett….

See you soon

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Sofie, vad skönt att allt gick bra idag!! Läste hos Daniel om bussen..

Vilka underbara foton - nr 2 fick jag lite gåshud av.. Vad har Du för kamera?

Jag tankade lite energi från ponny'sarna på 4H-gården jag sprang förbi i dag - de hade vinterpäls som var så där mysigt "burrig"..

Kram / Pernilla

Sofie sa...

Mycket skönt att inte krocken var värre, men ack vad dum man är som inte alltid sätter på sig bältet...bättring utlovas!

Roligt att du gillade fotona, hade lagt upp andra egentligen men blogger/bugger var elak mot mig & gjorde om inlägget 4ggr innan jag lyckades...tillslut blev det vad det blev...

Min kamera är en Nikon D60, en modell som utgått, men den är suuuper och jag är mycket glad för den.

Tisdagskramar ; ) Sofie