måndag 12 oktober 2009

Vilja & ork

Jag vill mycket men vet inte riktigt vad men vill mycket vill jag...

Skulle vilja utöka dygnet med någon mer timme eller min energidepå med lite dynamit. Har längtat hem hela dagen och tänkt att ikväll skall jag göra något kreativt eller vettigt. Typ antingen ta fram ritpapper o pennor eller dammsugaren.

Nu sitter jag ju istället med datorn i knät...dock är det ju inte omöjligt att jag går en trappa upp o hämtar min kreativitet om en stund. Dammsugaren däremot tror jag får stå till imorgon. Inte kommer grus och damm rymma från mig av sig själv?! Är helt säker på att min kära make förstår mig då han verkligen avskyr det hemska städmonstret.

Imorgon skall jag träna och det lutar mot styrketräning men jag skulle ju hellre vilja jogga. Mitt gymkort bör användas och jag börjar känna att mina små muskler börjar tyna bort. Så kanske bör man kombinera lite & ta en uppvärmningsjogg på löpbandet innan styrketräningen. Men jag tycker ju inte att det är så roligt att använda löpbandet längre, nu när jag har fått smak för utsidan istället.

Ässch, idag känner jag att min framtoning i texten ovan är lite negativ och det är ju faktiskt inte så jag känner mig. Jag känner mig positiv, viljestark, lite ambivalent med ett stänk av mindre ork men mycket lust.

Att göra vad jag känner mest för, för stunden är viktigt, så nu sitter jag "bara" här...


See you soon

5 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Undrar vad som vann, kreativiteten eller dammsugaren?! Jag vet vad jag hade valt: dammsugaren - not :)

Löpband - hmm, det har jag testat men tycker det är svårt, tråkigt.. Det är mycket roligare att springa ute :)

Ha en bra dag!

Sofie sa...

Igår vann inget och idag dammsög mannen min så på ett vis så vann ju jag iaf...

Idag däremot så har jag tagit fram block, pennor, vässare och penslar och nu är det bara kreativiteten som saknas...

Hoppas att din dag varit super och kvällen likaså!

Ulrika Gabriel sa...

Hej vad kul att du hittade till mig! Vilken fin blogg du har.
Vi ses igen.
Ha en bra dag!

Miss M sa...

Jag vet precis vad du menar =) känner mig också stark, positiv, livsglad, men med ett uns av ambivalens *hmm*
Vad göra liksom?!
Kram tilll dig!

Sofie sa...

Ulrika, jag är väldans glad för att jag ramlade över din blogg och jag ser framemot fortsatt läsning. Sicken positiv utstrålning!

Ja du Miss M, vad skall vi göra åt vårt "tillstånd"...det är väl bara att välja "väg", le och köra på...!

Ha en skön höstkväll

; )