fredag 23 oktober 2009

In och ut


Utåt är jag en lättsam person som ser ljust på tillvaron med en viss realism och glimt i ögat. Ser lösningar på problem och möjligheter i svårigheter.

Känner att en annan sida kommer fram här men det kanske är så det är. Ens djupare inre kommer fram i ljuset mer eller mindre avsiktligt....

En skön höst dag förra året skulle vi ta min mormor på en promenad runt Växjö sjön. Min kära mamma hade packat ner kaffe och mormor hade tagit med kakor. Innan vi åkte hemifrån mamma så frågade jag om hon hade kommit ihåg att stoppa ner allt, dvs. koppar mm. 

Jodå det hade hon gjort.....men men när vi gått halvvägs och funnit en mysig fikaplats då upptäcker vi att kaffekopparna rymt ur väskan. 


Vad gör vi? Jo, vi är ju inte så knussliga utan vi tog tillvara på det som fanns med....en plastburk (för kakorna) och en fd tablettburk (för mjölken) fick fungera som kaffekoppar och vi fick dricka kaffet i skift.

Problem är ju till för att lösas...

See you soon

3 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Skönt när lösningen är så "enkel".. Men allt behöver ju inte vara världsproblem. Och kaffet smakade nog så gott kan jag tänka mig :)

Ha en underbar helg!

Kram

Miss M sa...

Hahaha, eller hur! Allt går verkligen om man vill ;)
Ha en trevlig lördag! KRAM

Sofie sa...

Pernilla, helt rätt kaffets smak påverkas ju inte av "kärlet" man dricker ur, så det smakade goooottt!

Helt enig med dig Miss M, allt går verkligen om man vill!!!

Önskar er en fortsatt skön helg,

kramar ; )