onsdag 14 oktober 2009

En till vanlig onsdag

Så var det då onsdag igen, ja nu har den ju nästan passerat men dagen har varit och är bra. Sitter bara här och kopplar av efter veckodagens stående träningspass - innebandy!

Idag gjorde jag 5 mål på raken - så härligt! Har spelat i många år nu och det är enbart för konditionens och för skojs skull som jag & de andra möts för klubbfäktning. Jag har dock blivit bättre och vågar mer än vad jag gjorde de första åren då jag nästan enbart höll mig i närheten av (eget) mål och försvarade det efter bästa förmåga.

Det är verkligen ett härligt sätt att röra sig på, man blir alltid väldigt väldigt varm och timmen går så fort
.

På vägen hem ikväll konstaterade jag som alltid väldigt kort och koncist att - ja, då det är torsdag imorgon igen...

Tiden går ju så fort!
Jag är ju dock tacksam för det när det är jämna veckorna och det därför att min kära man jobbar kväll varannan vecka. Det är så ensamt och man vill bara att det skall bli fredag igen. I år har vi varit tillsammans i 15 år och jag är så käääär och lycklig!

Även efter alla dessa år så upptäcker jag nya sidor hos honom, inte hade jag anat att han är så himla målinriktad som han är nu med löpträningen. Han imponerar och inspir
erar!

Man vill verkligen inte längta bort sitt liv och det hinner man ju inte heller göra!

See you soon

1 kommentar:

Pernilla Hult sa...

5 mål - Du är ju hur bra som helst! :)

Tiden går fort och nog tycker jag att den går fortare för varje år som går..

Ha en underbar torsdag!