lördag 10 oktober 2009

En vacker höstdag...

...vaknar jag upp i Småland och solen skiner, höstlöven sprakar och livet är skönt. Är uppe hos min kära mor över helgen och blir bortskämd.

Tiden går fort & mycket i livet svischar förbi men vissa saker kommer aldrig förändras. Jag som hoppar av tåget och på perrongen står en parant & nätt kvinna - min mor, vi kramar om varandra och jag utbrister alltid - vad snygg du är mamma! Min mamma blir inte äldre till utseendet, hon ser yngre ut varje gång jag träffar henne.

Hennes mor, min mormor är en förebild för oss i matchning och mode. En kvinna som alltid legat steget före sina yngre avkommer. En kvinna vars garderob sedan åratal tillbaka har varit en källa av intresse för barn och barnbarn. Min mormor börjar bli gammal nu, fyllde 87 år senast, hennes kropp gör henne arg men hennes sinne är ungdomligt och hennes klädstil är skönt snygg.

Min mor och mormor är härliga & snygga kvinnor som är jag mycket stolt över!

See you soon

1 kommentar:

Miss M sa...

Känner detsamma inför mim mamma! Hon ser precis lika ung och fräsch ut som alltid! Hoppas att den genen går i arv =)

Kram