torsdag 22 oktober 2009

Jag kan flyga...

Under många många år så drömde jag att jag kunde flyga och då menar jag, bara sträcka ut armarna och flyga iväg.

Jag använde min fantastiska egenskap när jag behövde "fly"/flyga ifrån något jobbigt. Minns att jag alltid kände mig väldigt nöjd när jag svävade iväg över de i många fall "dumma" människorna...


Vet inte alls hur detta går ihop med min flygrädsla som bara har blivit värre och värre ju äldre jag har blivit. Min kära make behöver bara sätta sig i flygstolen så somnar han medan jag måste ha med mig en väldigt bra och engagerande roman som jag helhjärtat kan rikta hela min uppmärksamhet mot.


Nu är det snart dags att ge sig iväg över Atlanten och jag känner mig förväntansfull men så klart också ängslig. Att jag inte är ensam om min flygrädsla gör ju inte mitt liv enklare.


Men jag får väl köra lite positiva affirmationer, typ den gamla klassikern; Jag kan flyga - jag är inte rädd!

Och kanske följa något av råden som skrivs i artikeln
"Dölj inte din flygrädsla"

Sannolikheten att det skall inträffa något överhuvudtaget som kommer öka på min ängslan är dock
inte stor, se nedan.

Hur stor är sannolikheten för ett flyghaveri?
  • Enligt en amerikansk undersökning är sannolikheten för att du ska råka ut för ett flyghaveri 1 på 8 miljoner. (Filmen "Att våga flyga.")
  • Du måste flyga dygnet runt i 86 år för att det ska bli hög sannolikhet att något livshotande ska hända dig. (Flygtrygg.nu)
Mitt uppdrag är nu att finna minst en ljudbok som jag kan lägga in i min ipod samt minst två tjocka pocketböcker som är tillräckligt bra för att jag skall kunna "glömma" var jag befinner mig under tiden som jag lyssnar/läser. Bra tips tar jag ödmjukt gärna emot?!

See you soon

1 kommentar:

Pernilla Hult sa...

Har ett boktips om Du har läst böckerna av Camilla Läckberg.. Fyrvaktaren.. En bok som är svår att lägga ifrån sig. Man behöver inte ha läst de andra böckerna först - det hade inte jag gjort..

Det kommer att gå bra och Daniel får väl roa Dig lite på vägen dit och hem ;)

Hoppas Du haft en bra dag!

Stor kram :)