måndag 19 april 2010

Tredje veckan

Nu har tredje veckan i mitt träningsprogram inletts och idag kändes det väldigt tufft innan jag ens gett mig ut. Men det var bara att dra på sig träningskläderna och gå ut i det vackra kvällsvädret.

Som tur var så följde min kära PT/make med och höll koll på de många och som det kändes ganska låååånga intervallerna. 12 stycken 3 "minutare" med 15 väldigt korta sekunders gång emellan.... Vi hann komma upp mot Minnesberg och totalt blev det 7 km.

Jag är så himla nöjd med mig själv och ser nästan fram emot onsdagens träning....som blir 9 stycken 4 "minutare" med de korta sekundernas vila som mellanrum. Tyvärr kommer detta utföras i ensamhet men då istället med lite skön musik i öronen.

Detta programmet kommer jag genomföra & jag ser fram emot att kunna jogga ihållande i fem hela kilometer UTAN PROBLEM!

Tar tillfället avslutningsvis och tackar goa mamma för en skön helg i ditt härliga sällskap
och tackar även kära svärisarna för hundpassningen!

Sänder också en massa positiv energi till D:s morfar som snart skall opereras
och till min mormor som imorgon hoppas på att bli beviljad plats på äldreboende.

Håller tummarna för er!

See you soon

3 kommentarer:

Daniel sa...

Bra jobbat! Är imponerad, det kommer bli bra detta!!!
Kramar från coachen! ;)

Lisa sa...

Superbra jobbat! :)
Jag köpte ToppHälsa i helgen och funderade på det där träningsprogrammet för att komma igång med löpning, men både jag och min kille tyckte att de hade lite väl snabb upptrappning dag för dag/vecka för vecka.. Tror risken är stor att jag skulle bli less om det är FÖR kämpigt och jag vill inte riskera att det blir tvärnit så jag lägger av helt :P Har aldrig hållt på med jogg/löpning tidigare i mitt liv så tänker ta det väldans lugnt i början. Hittills har det mest blivit promenader med inslag av några joggsteg efter behag ;) Men det är kul! :)
Bra att träningsprogrammet funkar för dig! Kämpa på!

Sofie sa...

Daniel, tack för ditt stöd och engagemang i din trainee...

Lisa, jag brukar aldrig hoppa på sådana här program och om jag någonsin har närmat mig det någon gång så har jag tröttnat innan jag börjat...men denna gången har jag lyckats fastna och det är inte alls så jobbigt som det verkar. Otroligt nog så har jag snart gjort 3 veckor och det skall bli spännande o se om jag efter nästa vecka kommer kunna jogga 5 k utan problem...

Hoppas att vårvärmen och solen snart kommer för att stanna!

; ) Sofie