måndag 12 april 2010

Steg(r)ar framåt & uppåt

Nu har jag kört en vecka efter nybörjarprogrammet i ToppHälsa och det känns toppenbra. För de som sprungit mycket och länge så ser programmet väldans tramsigt ut men det passar mig alldeles utmärkt.

En långsam stegring i intervallernas längd är som det känns rätt väg för mig att "gå". Och nu går jag mycket dessutom, kanske inte så mycket mer än vanligt men då jobbets stegtävling har startat så är man utrustad med räkneverket som glatt visar att man minsann inte suttit mycket stilla under dagen.... Jag har legat på ett snitt på ca 16500 steg per dag och det är jag rätt så nöjd med.

I lördags hade vi vår "halv sju hos oss middag" och det var lite nervöst då man ju inte är van vid att bli bedömd. Men det gick bra iallafall ur vårt eget perspektiv.

Maten blev klar i tid och den smakade så som vi tänkt. Jag hade dukat i svart & vitt och gjort menyer med lite grönare och vårligare uttryck.

Menyn bestod av;
Förrätt; Jordärtskockssoppa med rosmarin
Huvudrätt; Lax med fetaosttäcke och varm gurksallad
Efterrätt; Varma bär med vit choklad

Det var oavsett mat, meny och bedömning en otroligt trevlig kväll med goda vänner!

Utöver ovan så bjöd helgen också på konstrunda för mig och en halvmara för maken. Han formligen svävade snabbt och ljudlöst fram och kom in på åttonde plats. Jag är som vanligt sjukt imponerad!

See you soon

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Bry dig inte om att eliten kanske tycker att kom igång-program är löjliga/tramsiga (fast det tror jag inte att de gör..).. Jag som gått från hat till kärlek vad gäller löpning vet hur mycket man kan få lägga ner på just löpning.. Heja Sofie!

Kram

Sofie sa...

Pernilla, tack för din påhejning! Jag vill verkligen jogga mig fram till kärlek för denna motionssport!

Kramar tillbaka från soligt skåne