onsdag 28 april 2010

10 sköna minuter...

....blev det idag gånger fyra.

Jag hade en del strul med tekniken. Hade tänkt komma igång med Nike+ men Ipoden hittade inte mottagaren som faktiskt satt fast i Ipoden, varför?!!!!....suck suck. När jag var inne på min andra intervall så råkade jag dessutom komma åt stoppuret utan att jag vet om det och springer vidare utan att den tar tiden...

Jag kompenserade de eventuellt missade minuterna på slutet då jag joggade extra länge. Totalt var jag ute i cirka 55 minuter. Eftersom jag inte är riktigt nöjd med detta pass så har jag bestämt mig för att göra om det igen på söndag.

Min kära make har skrivit ut ett 20-veckorsprogram som jag tänker följa när jag är klar med Topphälsas upplägg. Tanken med det programmet är att man skall klara springa en mil på 60 minuter men det vet jag inte om jag är så intresserad av. Det jag vill är att jag skall fortsätta och bli bättre, uthålligare och mer leende under resans gång.

Det är så himla roligt att min inställning mot jogging har ändrats så radikalt och när jag kommer tillbaka hem så brukar jag numera tänka - det hade varit härligt att fortsätta en stund till....

See you soon

1 kommentar:

Pernilla Hult sa...

Heja Sofie! =) Det går ju BRA..

Visst är det en härlig känsla när man kommer över den där tröskeln!

Det ska bli spännande att se hur du tränar sen när du går över D's upplägg.. Tror han är riktigt duktig på sånt där!

Fortsätt så som du har börjat!

Kram