tisdag 15 december 2009

Storvinsten har jag vunnit...

....två gånger!

Idag vann jag helt oväntat första priset i jobbets konstförening. Sade innan utlottningen att jag inte hade koll på vilka vinsterna var eftersom jag ändå inte skulle vinna och då var det ju inte värt att fundera och önska... Tyckte att det var rätt inställning och även om jag är en optimist så är jag ju en realist och den kombinationen är ju oslagbar.

Så i min ägo finns nu denna STORA tavla av Karl Valve, se länk. En rising star som väntas bli något stort - så kul!

Imorgon så har jag en annan STOR sak att fira, då är det 15 fantastiska år sedan jag och min kära man blev ett par.

16 december 1994

Det känns som igår men det är det ju dock inte. Vi träffades andra året på gymnasiet, Daniel gick i samma klass som min bästa kompis. Efter ett halvår fyllt med långa ögonkast så var det äntligen dags för den förseglande kyssen på disco på Kronprinsen i Malmö.

Om man kan beskriva kärlek som en vinst så drog jag hem bästa STORVINSTEN den dagen i ordens rätta bemärkelse.

Och Daniel, du som alltid vill ha det bästa - jag känner mig lyckligt lottad att därmed vara den bästa även för dig...

See you soon

4 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Grattis till tavlan! :)

Även ett grattis till Dig och Daniel som hållit ihop så länge.. Det är det inte alla som gör idag. Men hittar man rätt så gör man :)

Hipp hipp hurra för Er idag!

Kram

Miss M sa...

Vilket feelgood inlägg =) Grattis både till den stora kärleken och tavlan!

KRAM

Sofie sa...

Tack för GRATTIS:en tjejer!

Ikväll blir det 15-års kalas med gott vin o tapas...

Hoppas att allt är bra med er och att ni har fint vinterväder och inte som här, snöblask!

Kramar ; )

Yvonne L sa...

Grattis till dina båda vinster! :0)