måndag 9 november 2009

Målbilder & stillbilder

Första arbetsdagen efter en skön semester är bakom mig och i morgon är det tisdag, veckans längsta och inte bästa dag.

Jag är mycket tacksam för mycket och väldigt mycket för att jag har ett arbete som jag trivs så himla mycket med...

Jag blir väldigt inspirerad av min kära man som är så fokuserad och som mår så bra av att sträva och jag tror att jag också vill göra det. Borde alltså ha ett mål...

Men vad skall mitt nya mål vara? Vad vill jag? Vad skall jag? Skall det vara ett kortsiktigt eller ett långsiktigt mål? Skall det ha med träning att göra? Eller skall jag förverkliga mig på något annat sätt...?

Behöver jag ha mål just nu eller jag skall bara stilla på mitt ställe vila och njuta av livet som det är just nu?

Jag tror att jag väljer det sistnämnda i väntan på ett inre beslut...fortsättning följer!

See you soon

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Jag kan bli riktigt avis på människor som vet vad de vill, vilka mål de ska sätta upp för att ta sig dit.. Jag försöker sätta upp små mål, lite lagom så där, så jag klarar av det och slipper bakslag för då är det liksom färdigt på något vis..

Men ibland behöver man vila och tid till reflektion också och då ska man göra det!

Ha en underbar måndagkväll!

Sofie sa...

Du är klok Pernilla, jag skall reflektera intensivt (istället för att träna) ikväll efter en lång promenad med vovven....

Är oxå avis på målmedvetna människor och förstår inte vad det är som håller tillbaka mig, kanske rädslan att misslyckas eller vetskapen om att jag lätt "tröttnar".

Hoppas att du har en bra tisdag utan regn!!!

Kramar ; )