måndag 2 augusti 2010

Tiden bara springer....

...och jag jobbar, tränar, äter, myser och sover...

Ja det är väl ungefär vad som hänt sen sist jag skrev här. Skrivinspirationen är ganska låg för närvarande men det har nog att göra med att tiden och energin inte riktigt räcker till. Kvällarna är för korta....

Jag håller fast vid mina tre joggingpass i veckan och igår tog jag på mig löpardojjorna och joggade hemifrån till Svedala. Det blev exakt en mil med några tillfällen för snabb gång pga. en faslig massa åskdjur/streck, flugor, värme och en väldigt lååååång backe. Tiden slutade på 4 minuter längre än vad det stod i programmet och efter omständigheterna så är jag mycket nöjd!

Nu närmar sig Kåsebergaloppet med stormsteg. Att jag skall kunna klara det är nu ingen tvekan men det beror ju på vad man lägger in i ordet "klara". Jag kommer inte bry mig om tiden utan ser bara fram emot att ta mig runt min första mil på ett lopp.

Har blivit tipsad av en kollega att prova UM=Uppmärksamhetsmeditation som skall vara bra för stressade personer vilket jag konstigt nog kan säga att jag är. Och det konstiga är att det är inte jobbet, huset eller trädgården som stressar mig utan "allt" annat. Så jag behöver få inre harmoni och ro så detta hoppas jag kan vara något för mig, för intresserade se länk.

See you soon

2 kommentarer:

Annika sa...

Lycka till när du springer din första mil!

Jag ska läsa länken du la ut, tack.

En annan bloggare som även läser din mans blogg, Annika, Tjörn

www.AnnikasCarpeDiem.blogspot.com

Sofie sa...

Tack för ditt lycka till, det kommer behövas på lördag när det är "skarpt läge"!

Kramar Sofie