onsdag 18 augusti 2010

Utsträckt gångstil...

Igår skulle jag joggat veckans första pass men pga det extrema regnet så byttes passet mot styrketräning. Detta var klokt också med tanke på att jag inte satt mina fötter innanför gymmets väggar på nästan två veckor så det är liksom dags att komma igång igen. Det där med att gymma två gånger i veckan har jag alltså inte lyckats med...

Då regnet inte alls var lika intensivt idag så hade jag bestämt mig för att kvällen skulle inledas med en kortare runda. Kort eftersom jag har lite besvär speciellt med höger ben. Jag har nämligen en som mannen kallar det "struttande" gångstil - jag sträcker ut benet/knät helt och "fjätter" lite med fötterna.

När jag joggar så blir väl inte detta bättre och jag har märkt att milsrundorna sätter sina spår. Framför allt höger ben har liksom känts som om det är för utsträckt och jag har nästan haft en lite haltande gång...Inte helt lätt att förklara men kontentan är iallafall att jag nu skall försöka sträcka mer på resten av kroppen/bättra min hållning och försöka gå med lite mjukare knä...

Om det inte blir bättre så har mannen "hotat" med ett besök hos hans favorit naprapat som jag vet är bra men som ändå skrämmer mig med sina så klart väldigt väl beprövade metoder....

Ingen mer löpning denna veckan utan istället ett besök till på gymmet och sen på måndag hoppas jag på att få med mig maken till skogen igen för lite backe upp och ner träning.

See you soon

4 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Håller med D - naprapat verkar klokt! Man ska vara rädd om kroppen..

Och det där med gymmet: det är svårt att masa sig dit två ggr i veckan under sommaren när det är så mycket skönare ute. Men hösten kommer och då kan man krypa in och släppa ut gymråttan igen ;)

IngelaMollly sa...

Jag önskar verkligen att jag skulle kunna jogga, fast huvudsaken är ju att jag kan träna med något...

Maribella sa...

Du är så grymt duktig!!
Men ta det lugnt så du inte skadar dej allvarligt!

Kram

Sofie sa...

Tjejer, ni är så kloka.

Jag håller med om allt utom att jag är grymt duktig....känns inte så just nu men jag lovar bättring!

Kramar till er ; )