lördag 14 augusti 2010

Mitt första 10 k lopp....

Idag har sprungit mitt första lopp på en mil och jag är sååå himla nöjd! Jag som för ca ett år sedan sa att jag aldrig skulle springa mer än högst fem kilometer om jag ens skulle springa något alls....har förflyttat mig tio kilometer och dessutom snabbare än någonsin!

Programmet som jag tränar efter skall mynna ut i en sluttid på under en timme för en mil och det klarade jag inte idag. Dock kom jag in på en tid som är enkel att komma ihåg!!?.... 1.08.48.

Jag hade som mål att klara det under 1.10 och gissa om jag var förvånad när jag insåg att det skulle jag fixa. De sista 300 metrarna uppför backen till mål var riktigt jobbiga och det var tur att hejarklacken stod redo - jag behövde dem verkligen.

I målet mötte jag förutom kära hejarklacken även min idol tillika make som hade kommit in på fjärde plats. Vi blev därefter bjudna på mysig picknick och aldrig har en "sillamacka" smakat så bra som den jag fick inmundiga i väldigt gott sällskap.

Nu är siktet inställt på Trelleborgsloppet som äger rum om exakt två veckor och det skall bli spännande att se om jag kan göra "detta" bättre....hur som helst så är jag glad för att min man fick rätt när han som svar på mitt negativa svar om att jag aldrig skulle springa "långt".... sade - Sofie, du kommer springa både en och två mil, vänta bara!

Snart är det även dags för lite mer än två mil och jag bävar en aning men är faktiskt inte avskräckt.

See you soon

9 kommentarer:

Sofie RW sa...

Grattis! Att springa en mil är minsann en prestation!

Pernilla Hult sa...

GRATTIS! :D Kanonbra sprunget!
Kram från en uteservering på Söder i väntan på årets stora fest Midnattsloppet :)

Anonym sa...

Grattis å bra jobbat.
Bra coach också du har ;)

Annika sa...

Grattis! Imponerande! Inspirerande!

Annika, Tjörn.

Sofie sa...

Tack för era grattis!

Vad roligt att ni tittat in och läst om mitt första men absolut inte sista mil lopp....

Kramar från Skåneland

anneliten sa...

Vi är många som börjat som du och jag stämmer in i Daniels "vänta bara"...

Jenny sa...

Du har en bra coach i din man!!! Super-bra sprunget!

Petra sa...

Ja, instammer med ovriga - vilken jattebra prestation! Och visst ar det en harlig boost att kanna att man KAN!

Sofie sa...

Anneliten, du har helt rätt & alla har varit nybörjare någon gång....så även ni mina idoler!

Jenny, visst har jag en bra coach och han är ett bra inspirerande stöd!

Petra, jaaa det var en superskön känsla och glädje att ha klarat loppet enl mina mått mätt...

; ) Sofie