söndag 8 augusti 2010

En dag på slätten

Vi har spenderat det senaste dygnet med två goda vänner som körde in på vår uppfart vid lunch igår och hem till sig för en liten stund sedan.

Dagen igår inleddes med en tur till Abbekås, en mycket liten by mellan Ystad & Trelleborg. Tur med vädret gjorde att vi satt ute - kisandes ätandes räkmackor på hamnkrogen och drickandes vars ett glas vitt. Så himla mysigt!

Därefter körde vi via kustvägen till Smygehamn och besökte en galet till bredden fylld kökstillbehörsaffär,New Food. Så mycket grejer som man inte hade en aning om att de fanns och vi gick en bra stund och vände och vred på allt från smörformare till knasigt vibrerande vispar....och behövde därefter stärka oss med en helt vanlig kopp kaffe med äppelkaka som intogs i Smygehuk.

Efter kaffet så promenade vi till Södrast som är en liten butik vid Köpmansmagasinet. Där fann jag och P vars en superfin kofta/tröja till ett mycket lockande pris. Sen var vi nöjda och styrde kosan hemåt men lyckades göra ett snabbt stopp hos HawardBusck.

Hela kvällen spenderas i uterummet och innehöll allt från grillat till bananer, vin och musiktävlingar....

Idag är det tänkt att vi skall göra våra "långpass" dvs. för mig en mil och för maken några till. Men det ösregnar och jag känner inte alls för att åka ut i skogen och bli genomblöt. Håller därför på att bearbeta min andra hälft och mitt mål är att skjuta upp denna aktivitet till imorgonkväll. Och istället mysa inne hela dagen samt gå på bio ikväll - men om jag lyckas återstår att se...

See you soon

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Låter alldeles underbart: räkmacka i solen, en tur med vännerna, mysig kväll..
Spöregn inbjuder till soffan och annat mysigt.. Undrar vad Ni ska se för film?

Kram Pernilla

Sofie sa...

Ja det var verkligen supertrevligt dygn med vänner!

Vi har sett I love you New York och det är inte en film som man måste se....men den var helt okej....som en samling noveller....

Kramar ; ) Sofie