lördag 28 augusti 2010

Trelleborgsloppet

Idag har jag tagit mig igenom livets andra 10 k lopp, Trelleborgsloppet.

Jag tycker inte om det här med att springa varv och med andra ord så var jag inte överförtjust i att "behöva" ta mig upp till starten på andra varvet och sen springa samma sträcka en gång till...men jag gillade dock att det lutade lite lätt neråt under ett antal hundra meter!

När jag bara hade avklarat 4 km så reflekterade jag lite snabbt över hur jag kunde vara så "dum" att jag valt springa 10 km när jag nästan hade kunnat vara i mål på 5....men det var bara att knata vidare.

Knäna kändes i det stora hela bra men jag kände lite lätt obehag då och då men fick aldrig riktigt ont. Hoppas att jag är hyfsat besvärsfri också imorgon när jag vaknar.

Trots det där med två varv så tycker jag att loppet var riktigt trevligt. Vår härliga hejarklack fanns på plats och jag fick dessutom för första gången träffa några av mina löparidoler och de var precis så trevliga och inspirerande som jag trodde!

Ja sen var det ju det där med tiden och jodå jag kom in på en lite bättre tid än Kåsebergaloppet. Fick dock kuta som bara den på slutet för att klara det och kom in på 1.07.16. Så jag har alltså persat som det så snyggt heter och nu känner jag lite lätt oro för var detta skall barka...nu måste jag ju springa ännu bättre nästa gång och därefter ännu ännu bättre...

See you soon

11 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Wohooo.. Grattis till PB!
Det är så roligt att följa Dig på Din löparresa! :) Du har gjort det så fantastiskt bra - från noll till hundra liksom..
Grattis igen!
Kram

Sofie sa...

STORT tack Pernilla!

Soliga & regniga kramar från nöjda mig ; )

Anonym sa...

Grattis. Det går som på räls för dig. Tänk nu på vad du tänkte om löpning för ett år sedan. Bra jobbat.
Peter

anneliten sa...

Mitt i prick om att persa. Det ställer bara större krav nästa gång ;-) Mitt tips är att byta sträcka - längre och längre. Och jag tror du har en halvmara inplanerad - helt rätt taktik ;-)

Grattis till pers!

Spring-Therese sa...

Så roligt att få träffa dig idag. Fantastiskt bra jobbat!

Hoppas att vi ses framöver igen och lycka till med träningen framöver!
Therese

PS. Jag är allt lite avundsjuk på trippen till NY... :)

Katarina M-I sa...

Hoppas att dina knän känns bra idag:)
Var rädd om dem så de kan bära dig många mil i framtiden!
Vi är ju flera (kan tänka att Daniel också bearbetar dig) som kan intyga att Jimmy är riktigt duktig, och han gör mycket annat än bara knäcker!!

Vi ses snart igen, löparvärlden är liten!

Sofie sa...

Peter, ja för ett år sedan så trodde jag absolut inte att jag någonsin skulle ge mig på att springa mer än möjligtvis 5....

Anneliten, tack för grattis:et och dina kloka ord. Jag skall försöka ge mig på några längre pass innan den planerade halvmaran som jag "faktiskt" ser fram emot....

Therese, tack för dina inspirerande tillrop och grattis ännu en gång till din 1:a plats! Det var super roligt att få träffa dig också!

Katarina, förvånansvärt nog så känns knäna riktigt bra idag och jag har inte ont alls. Men jag LOVAR att jag skall gå till Jimmy om det börjar bli problem! Är helt övertygad om att vi ses igen och det ser jag fram emot!

Soliga kramar Sofie

Anna sa...

Hej Sofie,
Vad kul det var att träffa er igår. Det känns bara så naturligt. Härligt med pb på milen. Kände igen mig lite i dina tankar kring varvningen men GUD vad jag såg fram emot raksträckan ner på andra varvet. den satt så fint. Gött att dina knän mår bra idag. Hoppas vi ses snart!

Annika Tjörn sa...

Ganska härligt att läsa att det var bara att knata vidare när det inte var 5km....
Önskar att även jag i framtiden kan springa lopp men på glad amatörnivå.

Sofie sa...

Anna, vad roligt att du tittat in till mig och tack för din kommentar. Ser osså fram emot att träffa dig igen!

Annika, att springa lopp men göra det på sitt eget sätt är hur kul som helst. Man bestämmer ju själv hur man skall lägga upp det och det viktiga är inte hur utan att man gör det man känner för!

Kramar ; ) till er

Sofie sa...

Anna, missade skriva att jag är helt enig med dig om att de kändes naturligt att ses och jag tyckte det kändes som vi setts förut..... ; )