torsdag 8 juli 2010

Miss Soffie i farten...

På programmet idag stod det fartlek och med förra veckans jobbiga pass i minnet så fick jag kraftig ångest när jag såg att det skulle vara fartlek i 2 x 3 km.

När vi kom hem efter några sköna timmar på stranden så läste jag lite mer noggrant och såg då att det stod att det skulle vara samma upplägg som förra veckan....dvs. 1 omgång á 3 km. Denna felaktighet gjorde mig sååå nöjd och jag gav mig ut på slätten mycket mindre ångestfylld.

Värmde upp i 2 km och körde därefter den fasansfulla fartleken som jag dock hanterade mycket bättre. Anpassade hastigheten så att jag faktiskt kunde jogga hela tiden och inte som förra veckan då jag var TVUNGEN att gå eftersom jag var helt färdig efter de snabbare partierna.

Mötte coachen och hunden hemma vid och fick en skön nervarvning i en gemensam promenad. När jag kom in så plågade jag mig själv med coachens foamroller och insåg då att detta är något som jag så klart borde göra mycket oftare eftersom det gjorde så ont?!!!

Efter en efterlängtad dusch så fick jag mig en god martini och ett gäng salta nötter. Så himla gott!

Imorgon skall mannen springa ett lopp i Kristianstad och jag skall heja, fotografera och njuta av att det är vilodag!

See you soon

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Duktiga Du! :)

Men jag trodde att Du med skulle springa imorgon, hmm.. Jag har tom skickat en hälsning till Dig hos D..

När är det Du ska springa?

Njut av sommar, sol, semester!

Kram

Sofie sa...

Tackar o bockar ; )

Jag skulle egentligen sprungit imorgon men jag hoppar över det och satsar på Kåsebergaloppet den 14 augusti istället....

Njuter i fulla drag av de tre ess:en! När är det din tur att få semestervila?

Soliga kramar : )