söndag 18 juli 2010

Tillbaka igen

Efter tre ganska dåliga löppass som fått mig fundera på om detta med löpning verkligen är något för mig...så gav jag mig idag på veckans långpass.

På programmet stod det ca 9 km och jag gav mig på 10 km slingan i skogen. Uppdelningen var inte ihållande löpning utan omgångar på 17, 16, 14 och 13 minuter med 1 minuts rask gång mellan. Lyssnade på Eva Dahlgren från Sommar i P1 och det gjorde att tiden bara flög fram!

Det hela gick överraskande bra och mitt självförtroende fick sig ett riktigt lyft - nu är jag tillbaka!

Imorgon är jag dessutom tillbaka på jobb igen efter fyra helt underbara semesterveckor som har varit fyllda med mycket strand, sol, bad, god mat/vin och lika mycket eller t om mer träning än annars. Det har varit omväxlande sköna veckor och jag känner mig utvilad och redo för hösten...men först så har vi ju många sommarveckor kvar.

See you soon

4 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Heja Sofie! :)
Löpning är VISST för Dig!

Önskar Dig en bra start på jobbet!

KRAM

Sofie sa...

Tack för hejaropet!

Jag lovar tänka positivt....och löpa vidare!

Kramar ; )

Maribella sa...

Först så går det upp och sen så går det ner! Är det inte så med det mesta i livet? Ge inte upp - jag är såååå imonerad över dej!

Kram (o nu lägger jag till dej i min blogglista - OK??)

Sofie sa...

Maribella, tack för dina gulliga ord!

Sååå himla enig med dig - man skall inte ge upp även om det känns lite mindre hoppfullt ibland...

Du får absolut lägga till mig i din blogglista!

Ha det nu bäst i sommarvärmen,

kramar Sofie