onsdag 26 augusti 2009

Så lite tid...

.....& så mycket annat

De senaste två veckorna har bara försvunnit men jag har haft roligt och det är ju viktigt.

Idag skulle jag egentligen spelat innebandy men det blev inte av pga brist på folk o intresse. Istället skulle jag egentligen ha cyklat, sprungit eller gymmat men istället skall jag städa.

Det kryper under huden på mig när jag trampar på grus och trivs som de flesta allra bäst när huset är nystädat. Tråkigt nog så förblir det inte så och med vår fina hunds hjälp så tar det inte alls lång tid tills man måste dammsuga igen.

Men tänk vilken tur vi har som bor i ett land med golv inomhus och att vi har dammsugare - tänk om vi haft jordgolv och kvast. Då hade vi ju å andra sidan inte haft så mycket fönster att putsa, föremål att damma och golv att våttorka.

Men ack ack vad skönt det skall bli när jag har städat...

See you soon

Inga kommentarer: